
Dögös grafitszürkében érkeznek az új kombájnok
Hírek - 2017.09.08
Az AGCO titokban megreformálta a kombájngyártást, és már jövőre elképesztő gépekkel akarja letarolni a piacot. Massey Ferguson, Fendt, Challenger és Valtra márkanéven futtatja majd az új termékeket, de mindegyiket ugyanarra a dögös grafitszürkére festik. Állítólag nagyobbak, okosabbak és takarékosabbak lesznek minden eddigi kombájnnál.
Forradalmi változtatásokat tervez a kombájnok terén az amerikai AGCO csoport, legalábbis az IDEAL elnevezésű projekt nyilvánosságra kerülése valami hasonlót sugall. A novemberi hannoveri Agritechnica kiállításon történik majd a nagy leleplezés, de már előzetesen is sok fontos részletet megtudhattunk.
Az IDEAL betakarítógép-család ötéves fejlesztés eredménye, és állítólag 400 millió eurót emésztett fel eddig a terv – viccnek tehát kissé költséges lenne. A megszületett új kombájnok (a gazdák kérését teljesítve) még nagyobb kapacitásúak és még termelékenyebbek lettek, valamint igyekeztek mindent automatizálni bennük. Előbb a cséplőrendszert alkották meg, a mérnökök így építkeztek belülről kifelé. Mint kiderült, ezt a részegységet már 2014 óta több száz komoly szántóföldi próbának vetették alá.
Az AGCO újdonsága valójában egy egész gépcsaládot jelent: egyelőre 7-es, 8-as és 9-es modellekként emlegetik őket, amelyeknek lesznek standard, PL (lejtős terepre való) és T (gumihevederes) változataik. A legnagyobb adapterek munkaszélessége elérheti a 15 métert, amit az IDEAL természetesen képes lesz kezelni, hiszen az emelési kapacitása megközelíti a 6,5 tonnát.
A gép mindezzel együtt meglehetősen kompakt, hiszen közúton is kényelmesen haladhat a 3,3 méteres szélességével, akár 40 km/h sebességgel is. Az erőt 9,8 literes, 451 LE-s AGCO Power motor szolgáltatja a 7-es (vagyis legkisebb) változatnál, míg a 8-asban 12,4 literes, 538 LE-s, a 9-esben pedig 15,7 literes, 647 „lovas” MAN erőforrás fog dübörögni.
Ahhoz, hogy a terményt minél kíméletesebben kezelje, a rotor, a terelőcsiga, a cséplődob spirális alakzatban fog elhelyezkedni (ami leginkább az emberi DNS formájához hasonlít), és ha ezt egyelőre nehéz is pontosan elképzelni, állítólag az újfajta elrendezés 20–50%-os energia-megtakarítást hozhat. A kombájn 17 100 literes tartálya ötödével nagyobb azoknál, amelyek ma elérhetők a piacon, és tekintélyes a 210 l/mp ürítési sebesség is. A gyártás a tervek szerint már a 2018-as aratási szezonig megindul. Európában Massey Ferguson és Fendt néven, Észak-Amerikában Challengerként, Dél-Amerikában pedig Valtraként szeretnék árusítani a kombájnokat, de mindegyiket kizárólag grafitszürke színben.
Szerző: AgrárUnió
Címkék: kombájn, Massey Ferguson, Fendt, Challenger, Valtra, AGCO
Ajándékozz új külsőt a muskátlinak! – Kreatív kézműves ötletek ...

Nedvességmegtartás Horsch gépek használatával – ...

Virág- és becőkárosító kártevők a repcetáblákon – Kártételeik ...

„Szerencsém volt, hogy parasztnak születtem” – Tradíció és ...

A csemezpusztai környezeti katasztrófa - további lépések ...

A hamuszürke szárkorhadás az új növénygyilkos

Újabb telepeken jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Barkók a kapásokban – Előfordulásuk, fajtáik, kárképeik, ...

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

Az örökség megőrzése, a fenntarthatóság erősítése: Biharugra ...