Kis hírek a nagyvilágból

A Fendt elfoglalta a dobogót
A 2015-ös németországi haszongépjármű-eladási számok egyértelmű Fendt-fölényt mutatnak a traktorok terén. Az első helyet a Fendt 313 Vario típus szerezte meg (790 értékesített darabbal), amelyet 2014-ben teljesen újraterveztek, így már ebben a szériában is fellelhetők a nagy traktorokra jellemző technikai és komfortfelszereltségek, például a VisioPlus kabin, a VarioCenter Power joystickkal, illetve Profi felszereltség esetén a Varioterminál. A második helyen a Fendt 724 Vario végzett (708 db), míg kisebb testvére, az 516 Vario lett a harmadik (450 db). Utóbbit 165 LE teljesítményű, 4 hengeres motorjával, sokoldalú használhatóságával, extrém fordulékonyságával és számtalan munkagép-csatlakoztatási lehetőségével a német gyártó egyfajta „mezőgazdasági mindenesnek” szánja.
Ami a Top 10-et illeti, a negyedik helytől lefelé a következőképpen alakultak az eladások: John Deere 6215R (414 db), Claas Arion 650 (403 db), Claas Axion 830 (342 db), Deutz-Fahr Agrotron 6160 (341 db), Deutz-Fahr Agrotron 7250 (330 db), John Deere 6150R (321 db) és Fendt 718 Vario (313 db). A Fendt és Claas traktorok magyarországi forgalmazója az AXIÁL Kft.

Új jövevény Hódmezővásárhelyen

fendt

A Fendt a 35 éve piacon lévő 300-as traktorszériáját harmadszor újította meg. Eddig összesen 128 000 Fendt 300-as erőgép gördült le a gyártósorról (köztük 2006 óta több mint 17 000 Vario hajtóművel), s ebből Magyarországon évente átlag 70 db talál gazdára. Egyre több kis- és közepes hazai gazdálkodó választja tehát a Fendt 300-as szériáját, amely az „S4”-es jelzésű sorozat 4 modelljével a 105–142 LE közötti maximális teljesítményt öleli fel. A POWER és PROFI kivitelben is elérhető gép szinte teljesen más traktort jelent, amelynek csak a felhasználói igények szabnak határt. Mindkét kivitelre jellemző, hogy a korábbi SCR szériához képest fél tonnával nehezebb az új jövevény, a hűtőrendszer és a mellsőhíd-felfüggesztés viszont integráltabbá vált. Az S4-es lényegesen kisebb helyen is meg tud fordulni a jobban aláforduló kerekeknek köszönhetően. A 4,4 literes, saját fejlesztésű AGCO motor 30 Nm-rel nagyobb nyomatékot ad le, mint az előző szé-riában található Deutz motor.

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom