Hagyomány és innováció a karácsonyi édességpiacon
Hírek - 2025.12.04
Kiegyensúlyozott szezont várnak az idei karácsonyi időszakban a magyar édességgyártók. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek.
A karácsony továbbra is az egyik legfontosabb szezon az édességet készítők, termelők és gyártók számára. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint – amelyet honlapján sajtóközleményben adott közre a kamara – a 2025-ös ünnepi szezonban az látszik, hogy a vásárlók két irányba mozdulnak: egyrészt továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, másrészt az innovatív termékek is egyre keresettebbek.
A vásárlók tudatosabban választanak
A teljes eladott mennyiség nem csökken érdemben, ugyanakkor a vásárlók tudatosabban választanak, nagyobb a jelentősége az akcióknak, promócióknak, és hajlandóak megfizetni a szezonális édességek árát. A várakozások szerint a karácsonyi édességek piaca ebben a szezonban kiegyensúlyozott maradhat.
A december 6-a előtti hetekben csaknem 8-9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A kereslet továbbra is jelentős a hagyományos csokoládéfigurák iránt, ugyanakkor az innovatív termékek is egyre kelendőbbek.
A vásárlók keresik a jó ár-érték arányú termékeket és inkább a minőséget választják
A különleges ízkombinációk vagy modern technikával készülő édességek között több termék készül a különböző érzékenységgel, vagy intoleranciával élő fogyasztók számára is. Összességében elmondható, hogy a vásárlók keresik a jó ár-érték arányú termékeket, és inkább a minőséget választják a mennyiség helyett. A gyártók ma már nemcsak a minőségi alapanyagokba invesztáltak, de fejlesztik a csomagolást, dobozokat is, így egyre több termék kerül a piacra környezettudatos csomagolásban.
A magyar márkák iránt továbbra is erős a bizalom
A fogyasztók választásait egyre inkább befolyásolják a fenntarthatósági szempontok és a praktikus, környezettudatos csomagolási megoldások. A vállalkozások az utóbbi években számos fejlesztést hajtottak végre ezen a területen, így a szezonális termékek között egyre több innovatív újrahasznosítható vagy csökkentett műanyag felhasználású csomagolással ellátott édesség jelenik meg.
A magyar márkák iránt továbbra is erős a bizalom, és a vásárlók szívesen választanak hazai gyártású termékeket, különösen az ünnepi időszakban, amikor a minőség, a megbízhatóság és a hagyomány kiemelt szerepet kap.
Címkék: édesség
A kén szerepe a növénytermesztésben – új megoldások az IKR ...
Agrár Üzleti Klub: agrárinnovációs háló a Debreceni Egyetemen
ISMÉT BŐVÜL AZ RAGT PORTFÓLIÓJA – Megállapodás született a ...
Az AGRITECHNICA 2025 néhány díjazott terméke
Biológiai alap + tápanyagmotor = élő talaj
„A repce lusta embernek nem való” – Interjú Papp Sándor ...
Ötödével esett vissza a műtrágyaforgalom egy év alatt
„Minden egyes szemet lefényképez a rendszer” – ...
Folytatódik a földértékesítési program
Az unióban és hazánkban is emelkedett az étkezési tojás ára