TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 75.417,04 Ft (tonna)
Napraforgómag: 201.525,79 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 81.366,03 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 66.923,57 Ft (tonna)
Repcemag: 200.165,60 Ft (tonna)
Full-fat szója: 199.731,39 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 604 Ft
Benzin ára: 587 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 400,15000
USD: 342,51000
CHF: 429,70000
GBP: 461,57000
Hirdetés
Elindult a #vadateszem kampány

Elindult a #vadateszem kampány

Hírek - 2024.11.25

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet – mondta dr. Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken, Budapesten, a kezdeményezés beharangozó sajtótájékoztatóján.

A helyettes államtitkár a rendezvényen arra hívta fel a figyelmet, hogy a vadhús kiemelkedő táplálkozási értékekkel rendelkezik. Többek között magas fehérjetartalom, jelentős B- és E-vitamin, valamint ásványi anyag-tartalom jellemzik. „Az alapanyag tökéletesen illeszkedik az egészségtudatos életmódba is” – tette hozzá a helyettes államtitkár.

Elindult a #vadateszem kampány

Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, hogy a rövid ellátási láncok erősítésével és a helyi termékek fogyasztásával a környezetvédelmi célokat is támogathatjuk, illetve további lendületet adhatunk a vadhúsipar fejlődésének is.  Nagy előrelépés, hogy egyre több feldolgozó és étterem dolgozik innovatív technológiákkal, és igyekszik elérhetővé tenni a vadhúst a hazai fogyasztók számára. Kifejtette, a karácsonyi időszak különösen jó alkalom arra, hogy a vadhús az ünnepi asztalok részévé váljon. „Az olyan hagyományos fogások, mint a vaddisznó- vagy őzpörkölt, könnyen elkészíthetők, és új színt vihetnek az ünnepi menükbe – fűzte hozzá.

Hangsúlyozta,  fontos, hogy a magyar vad nemzeti kincsünk maradjon, ezért különös figyelmet kell fordítani a fiatalabb generációk oktatására, valamint az otthoni főzés népszerűsítésére, hiszen a megfelelő elkészítési technikák ismerete jelentős szerepet játszik a vadhús iránti érdeklődés növelésében. Megjegyezte, hogy hazánkban az egy főre jutó éves vadhúsfogyasztás mindössze ötöde az európai átlagnak, ezért a #vadateszem kampány célja, hogy a magyar vad nemcsak exporttermék, hanem a hazai gasztronómia kiemelt alapanyaga is legyen. A kampányhoz eddig 78 vendéglátóhely csatlakozott, kínálatuk már elérhető a www.vadateszem.hu oldalon.




Forrás: AM Sajtóiroda, Fotó: Pelsőczy Csaba

Címkék: vadhús
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Hamarosan indul a Fiatal Gazda Pályázat!

Most már valóban hamarosan benyújtható a Fiatal mezőgazdasági termelők elindulásának és beruházásainak ...