TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 85.393,76 Ft (tonna)
Napraforgómag: 215.090,65 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 75.592,82 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 80.251,50 Ft (tonna)
Repcemag: 207.187,88 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.009,72 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 658 Ft
Benzin ára: 640 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 409,26000
USD: 389,96000
CHF: 431,28000
GBP: 484,64000
Hirdetés
Bor, mámor, Tolcsva

Bor, mámor, Tolcsva

Hírek - 2023.08.12

Tokaj-Hegyalja borai kulcsszerepet játszottak eddig is és játszanak a jövőben is a magyar bor exportsikereiben, épp úgy, ahogy az itteni borfesztiválok népszerűsítik az e területről származó borokat a fogyasztók körében – fogalmazott a XVIII. Tolcsvai Borfesztivál megnyitóján Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

A magyar borfogyasztó lokálpatrióta, a nálunk elfogyasztott bor több mint 90 százaléka hazai. Ezt az érzelmi kötődést kell kihasználni annak érdekében, hogy mindez továbbra is így maradjon. A fiatalokat meg kell nyerni a kulturált borfogyasztásnak, ami több tízezer termelő és családja jövőbeli megélhetését is szolgálja Magyarországon - mondta az államtitkár. 

Feldman Zsolt kifejtette: ma, az úgynevezett „dobd el” kultúra terjeszkedése idején a szőlő- és bortermelés értéket képvisel, magában foglalja a természet tiszteletét, a hagyományokat, azok ápolását, a borkészítés tudományának apáról fiúra örökítését. A pincék csendje, az ott gyakran hosszú évekig tárolt bor pedig egy teljesen más világot csillant fel. A borfesztiválok ezeket az értékeket mutatják meg, ilyenkor a pincészetek a borvidék legszebb arcát mutatják. Kulturális programokkal színesítve olyan élményt nyújtanak, amelyekre építeni lehet a fogyasztók magyar borok iránti elkötelezettségét. Úgy, mint például Tolcsván, az immáron XVIII. alkalommal megrendezett Borfesztiválon. Feldman Zsolt fontosnak nevezte, hogy a bor ne csak az ünnepeké, de a hétköznapoké is legyen. 

A szőlő inspiráló növény, hosszútávú, több évtizedre előrelátó gondolkodásra tanítja a vele foglalkozót. A borászkodásra érdemes a fiatalok figyelmét ráirányítani, mert az egy örömteli, másoknak is örömöt szerző tevékenység. A kiváló bor a hálás fogyasztó elismerését reméli, a szép borban az átváltozás isteni titkát keressük. Az pedig talán nem más, mint az alázattal megművelt föld, a tisztelettel kezelt tőke és a hagyományokat a modern technológiával ötvöző borkészítés jól megérdemelt eredménye. 

A tokaji bor mai hírnevét a kiváló minőségén és egyediségén túl marketingje is megalapozta egykor  – állította az államtitkár. Nem véletlenül maradtak fenn, váltak ismertté a tokaji bor kiválóságát magasztaló egykori európai uralkodói mondások, híres művészek véleményei, ezek terjesztésére a régi borkereskedők minden bizonnyal nagy hangsúlyt fektettek. Manapság, ha más eszközökkel is, de ugyan ezt a célt szolgálja a Nemzeti Bormarketing Stratégia, amelynek segítségével a kormány évi 3 milliárd forintot szán arra, hogy a magyar borok fogyasztása nőjön, értéke emelkedjen a nemzetközi piacokon. Az Európai Unióban Magyarország a 7. legnagyobb bortermelő, így nem lehet más célunk, mint hogy ennek a pozíciónak megfelelő piaci rangért dolgozzunk valamennyien, közösen – zárta köszöntőjét Feldman Zsolt.




Forrás: AM Sajtóiroda, Fotó: Vermes Tibor

Címkék: bor, borászat, szőlő
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

2025 Év madara – a böjti réce

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) 1979-ben indította el „Év madara" programját, ...