John Deere

A John Deere a kerekekre teszi a pótsúlyokat

A kerekekre egyszerűen felrakható pótsúlyok révén a traktorok üzemanyag-fogyasztása és gumikopása jelentősen csökkenthető, miközben szállítási kapacitásuk közel tizedével is megnövelhető. A ballaszt ráadásul egyemberes munkával, csavarok nélkül rögzíthető.

A megfelelő súlyelosztás alapvető fontosságú a traktorban rejlő teljesítmény elővarázsolásához, ráadásul az üzemanyag-fogyasztás és az abroncskopás csökkentéséhez is hozzájárul. A John Deere 2015-ben mutatta be az EZ Ballast nevű pótsúlyozási rendszert, amelynél egy 1,7 tonna tömegű öntöttvas pótsúlytömböt rögzítenek a traktor hasa alatt az alvázkerethez.

A 2017-es Agritechnica szakkiállításon a rendszer továbbfejlesztett változata mutatkozott be, ennél a pótsúlyok a keréktárcsáknál jelennek meg. Az ezüstéremmel díjazott megoldás lehetővé teszi, hogy a kezelő viszonylag gyorsan 1,5 tonnás ballaszttal növelje meg az erőgép tömegét. Az első kerekekre egy-egy, a hátsókra pedig két-két 250 kg-os pótsúly illeszthető.

A John Deere szerint mindez csupán öt percet vesz igénybe kerekenként, és az egyemberes munka csak egy raklapvillás rakodógépet igényel. Csavarok helyett gyorsabb csatlakozást lehetővé tévő kapcsokat alkalmaznak, és a pótsúlyozáshoz még a traktort sem kell felemelni. A rendszer segítségével a gázolaj-fogyasztás 3 százalékkal csökkenthető, míg a szállítási kapacitás akár 9 százalékkal növelhető.

Szerző: AgrárUnió

Tags: traktor, Agritechnica, John Deere, üzemanyag-fogyasztás, pótsúly

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom