TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 73.543,98 Ft (tonna)
Napraforgómag: 166.454,88 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 76.392,27 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 59.634,63 Ft (tonna)
Repcemag: 178.759,85 Ft (tonna)
Full-fat szója: 215.355,88 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 600 Ft
Benzin ára: 596 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 394,02
USD: 354,4
CHF: 421,4
GBP: 466,67
Hirdetés
A piacos áru nem csak szép

A piacos áru nem csak szép

Kertészet - 2020.05.07

Csak az előírásoknak megfelelő zöldség-gyümölcs hozható forgalomba Hunyadi Istvánt, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szakmai igazgatóját azért kerestük meg, hogy segítsen értelmezni, mit is jelent az utóbbi időben széles körben elterjedt „piacos” kifejezés. A hazai járványügyi helyzet azonban, mint sok mindent mást, ezt a szándékot is módosította, így természetesen szó esett az ágazat jelenlegi helyzetéről is.

Tisztelt Látogatónk!

A cikk megtekintése előfizetéshez kötött!

Amennyiben rendelkezik online előfizetéssel, jelentkezzen be az előfizetéshez tartozó felhasználói fiókba.

Belépés

Ha még nem előfizetőnk, ismerje meg előfizetési ajánlatainkat, hogy hozzáférhessen lapunk korábbi cikkeihez is!

 – Sokan emlegetik mostanában a „piacos” kifejezést, de mitől „piacos” egy zöldség-gyümölcs termék?

 – Igen, előszeretettel használja ezt a kifejezést a termelői oldal és mostanság már a fogyasztók is. Tulajdonképpen egyszerűsítésről van szó. Ha azt mondjuk, hogy termék piacos, az azt jelenti, hogya elsősorban a vizuálisan érzékelhető minőségi tulajdonságai (mérete, színe stb.) nagyon jók, és ezért jól eladható. De piacosnak hívjuk azt az árut is, amelyre nagy a kereslet, úgy, hogy fogalmilag nem teszünk mögé minőséget. Mire gondolok? Jelenleg például jó piacos a saláta, magyarul sokan keresik. Ilyen értelemben inkább a kereskedelmi oldal használja 
a megnevezést. A hatósági, jogi szabályzás rendelkezik arról, hogy milyen minőségű termékeket lehet forgalomba hozni. Ezek a szabályok meghatározzák, hogy mi is az, amivel a fogyasztó találkozhat a vásárlása során. A zöldség-gyümölcs kereskedelemben is különböző minőségi előírásoknak kell megfelelnie a terméknek. Például a görögdinnye értékesítésénél részletesen rögzített, hogy mi az, aminek meg kell felelnie az eladásra kínált terméknek. Azokat a termékeket, amelyek megfelelnek ezeknek az előírásoknak, szintén piacosnak hívjuk. De ha leegyszerűsítem, fogyasztói szinten az a piacos termék, amelyet a fogyasztó szívesen lát az asztalán. A mindenféle küllemi hibákkal rendelkező termék nem vonzó a vásárlás során. A „piacosságot” nemcsak a hibátlan küllemmel, hanem a tálalás módjával is lehet fokozni. Értem ezalatt például azt, ha a répák tisztítottak, és egységes glédába vannak rendezve. 




Szerző: AgrárUnió

Címkék: gyümölcs, zöldség, piac
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Kereskedelmi mézek vizsgálata 2024

Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) 2024 nyarán ismét kiemelten foglalkozott a kereskedelmi forgalomban ...