TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 67.768,08 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 61.464,14 Ft (tonna)
Napraforgómag: 126.616,67 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 53.939,78 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 50.883,02 Ft (tonna)
Repcemag: 162.255,39 Ft (tonna)
Full-fat szója: 200.238,99 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 600 Ft
Benzin ára: 580 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 379,95
USD: 347,02
CHF: 393,67
GBP: 437,56
Hirdetés
Elegáns Dutra Angliából: videón a nyugatról hazatért ikonikus magyar traktor

Elegáns Dutra Angliából: videón a nyugatról hazatért ikonikus magyar traktor

Gépesítés - 2023.03.09

A maga korában bőven felvette a versenyt a vetélytársakkal a második világháború után gyártani kezdett Dutra traktor, amelyből jó néhány példány a nyugati világba is eljutott.

Négy egyforma kerék, hosszú orr, erőteljes motor – ki ne ismerné és szeretné Magyarországon a Dutra traktorokat? A hajdani Hofherek kispesti gyárából 1948-ban (államosítással) létrejött Vörös Csillag Traktorgyárban fejlesztették ki őket, hogy a második világháború után megbízható, igénytelen, könnyen karbantartható erőgépekkel lássák el a hazai mezőgazdaságot.

A Dutra neve a „dömper” angol megfelelője (dumper) és a „traktor” szavak összevonásából született. Az első orrnehéz, Csepel-motorral felszerelt, gumikerekes, négykerékmeghajtású erőgép, az UE-28 típus 1958-ban jelent meg, az utolsó Dutrák pedig 1975 nyarán készültek el, akkor már a vállalat két éve a Rába Magyar Vagon- és Gépgyárhoz csatolva működött.



Kevésbé ismert fejezete a magyar márkának, hogy még a nyugati világba is eljutott. A közelmúltban a Gehilio's Garage nevű YouTube-csatorna egy angliai változatot mutatott be, amely ma már egy elszánt magyar gyűjtő tulajdonát képezi.

A pirosra festett gép legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy fülkés kivitelű, de a nyugati kezelők már akkoriban is nagyobb kényelmet igényeltek a kelet-európaiaknál. A burkolat alatt is található érdekesség, hiszen a Dutrákat Angliában Perkins-motorral forgalmazták, ami ma is jól csengő név a mezőgazdaságban (is).

Ez a változat egy D4K-B modell, amelynek a prototípusa 1964-ben készült el. Már szervókormány is van benne, ezért könnyű vezetni is, nemcsak harapós és dinamikus. Amíg gyártották, addig kitűnt a vetélytársak közül, vonóerő és más paraméterek tekintetében is.

További érdekességek a videóban:



Címkék: dutra, magyar, traktor, ikon, anglia, fülkés, perkins motor
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Előttünk az egész november, műtrágyázásra fel! – Őszi ...

Egy tavalyi jogszabályi változásnak köszönhetően még nitrátérzékeny területen is lehetőségünk van november 30-ig ...