TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 80.871,84 Ft (tonna)
Napraforgómag: 211.529,28 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 73.673,12 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 77.181,38 Ft (tonna)
Repcemag: 197.911,28 Ft (tonna)
Full-fat szója: 205.273,00 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 632 Ft
Benzin ára: 619 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 412,7
USD: 391,97
CHF: 442,95
GBP: 498,66
Hirdetés
CLAAS-újdonságok az AXIÁL nyári bemutatóin

CLAAS-újdonságok az AXIÁL nyári bemutatóin

Gépesítés - 2023.06.24

Nézze meg, próbálja ki, győződjön meg róla, mire képes egy felső kategóriás mezőgazdasági munkagép!

Napjaink online világában szinte minden információ elérhető bárki számára, ehhez mindössze egy okostelefonra van szükség. A bőséges adatforrások ellenére a mezőgazdasági gépek beszerzése viszont még mindig elképzelhetetlen a kiszemelt típus gyakorlati tesztelése nélkül. Ez nem véletlen, hiszen ahány gazdaság, annyiféle egyedi szituáció várja gépkapcsolatokat, ezért az AXIÁL páratlanul széles CLAAS gépparkot biztosít a teszteléshez, 2023-ban is.

A legendás CLAAS géptípusok évtizedek óta meghatározó részei hazánk tájképének, hiszen a bevált német technológia és az AXIÁL szervizháttere kifejezetten keresetté teszi a vetési zöldgépeket. Ennek a rendkívüli piaci jelenlétnek köszönhetően a CLAAS gépek az ország változatos pontjain bizonyítanak, ami fontos szempont az új eszközök beszerzését fontolgatók számára. Viszont még ennek ellenére is előfordulhat, hogy a speciális adottságokkal rendelkező gazdaságok nem találnak olyan referenciát belföldön, aminek alapján magabiztosan kiválaszthatják legújabb CLAAS gépüket.  

Számukra, illetve a saját tapasztalatokat előnyben részesítő termelők számára tart fenn az AXIÁL Kft. egyedülállóan széles bemutatóflottát, melyben számos CLAAS géptípus is megtalálható. Ráadásul 2023-ban néhány egészen különleges újdonsággal is bővül a géppark, ezek mutatkoznak be most!

Egy lehengerlő kombináció

Az új demógépek sorát a felső teljesítménykategóriában a CLAAS hibrid hajtásrendszerű zászlóshajója, az AXION 960 TT nyitja. A TERRA TRAC gumihevederes járószerkezettel ellátott traktort leginkább azért érdemes kipróbálni, mert a hagyományos, kerekes gépek előnyeit teljesen egyedülálló módon kombinálja a jóval nagyobb méretű, középfülkés óriások vonóerejével. A siker titka a hibrid hajtásrendszerben rejlik: az első tengelyen meghagyták a megszokott kerekes kormányzást, a hátsó hídon viszont annál komolyabb fejlesztéseket hajtottak végre. Első lépésben a betakarítógépekről ismert gumihevederes részegységet alaposan áttervezték, hogy a traktoron tapasztalható egyedi igényeknek maximálisan megfeleljenek. Megnövelték például a hajtókerekek átmérőjét, ami ezáltal nagyobb felületen érintkezik a gumihevederrel, biztosítva a tökéletes erőátvitelt. Ragaszkodtak viszont a hevederek dörzshajtásához, aminek köszönhetően a gumiheveder teljes felületén egyenletes a teljesítmény átadása. A hajtó- és vezetőkerekek kialakítása emellett azért is különleges, mert formájuknak köszönhetően öntisztítóak, így rendkívül saras körülmények közt is biztosított a vonóerő. Igazi műszaki gyöngyszem a TERRA TRAC rendszer 120 mm-es rugóúttal rendelkező hidropneumatikus felfüggesztése, ami a piacon elsőként biztosítja a korábban csak abroncsokkal tapasztalható kényelmet. Külön érdekesség, hogy a vezetőkerekek független felfüggesztést kaptak, így jóval hatékonyabbak a talaj lekövetésében. A gumiheveder ráadásul automatikus hidraulikus feszítést is kapott, amit elektromechanikus szenzorokkal folyamatosan ellenőriz a rendszer. Az intelligens technológia részeként az erőgép magassága három lépcsőben állítható, valamint fejlett kormányzási rásegítés is rendelkezésre áll, ami az egyes hevederek különálló fékezésével segít a szűk fordulókban.

CLAAS-újdonságok az AXIÁL nyári bemutatóin

A TERRA TRAC gumihevederes járószerkezettel ellátott AXION 960 TT traktort leginkább azért érdemes kipróbálni, mert a hagyományos, kerekes gépek előnyeit egyedülálló módon kombinálja a középfülkés óriások vonóerejével.

Ezt az egyedülálló koncepciót a nagyobb, 735 mm szélességű hevederrel hozza el hazánkba az AXIÁL, a 2023-as évre csatasorba állított CLAAS AXION 960 TT bemutatógéppel. A traktor FPT gyártmányú, hathengeres Common Rail erőforrással rendelkezik, összesen 445 lóerőt és 1860 Nm nyomatékot kínálva a bemutató munkákhoz. A hatékonysághoz és a kényelmes üzemeltetéshez CMATIC fokozatmentes váltót is kapott a kiszemelt példány, mely egyben 40 km/h maximális vonulási sebességet is biztosít. A komfortot növeli a rugózott első híd 90 mm rugóúttal és 710/60 R34 méretű kerekekkel, melyektől kissé előrébb tekintve egy 6,5 tonna emelőkapacitású, hárompontos frontfüggesztést találunk, ami 11 tonnás kapacitású hátsó párjához hasonlóan rázkódáscsökkentővel szerelt. A demógépet Load Sensing hidraulikával is ellátták, mely 220 l/perc szállítási teljesítményt kínál, 5 darab hátsó és 1 darab első kihelyezett körrel. A gépet kipróbáló ügyfeleink négy ponton rugózott fülkébe szállhatnak be, ahol digitális klímaberendezés, hűthető-fűthető vezetőülés, hűthető italtároló, kihangosítóval szerelt hangrendszer, érintőképernyős CEBIS terminál és multifunkciós CMOTION menetkar várja őket. A páratlan rálátást biztosító kabint 18 darab LED-es munkalámpával szerelték a komfortos munkához szürkületben vagy este. Mindenképpen érdemes lesz tehát az út melletti földeket fürkészni, hiszen nem mindennapi látványt kínál majd az AXION 960 TT bemutatógép!

A betakarítás bajnoka

Az aratási szezonra készülve a bemutatókombájnok közé is több nagyágyú érkezik, de a főszereplő köztük talán a megújult LEXION 8800 MTS lesz. Bár a LEXION nem új típus, a 2023-as modellévre jelentős technológiai fejlesztést kapott, ezért valóban bőségesen kínál majd érdekességet az AXIÁL eddigi legnagyobb demógépe. A változások közé tartozik például az új erőforrás, ami ettől az évtől már a 8800-as típusban is megegyezik majd a csúcskategóriás 8900-as kombájnból ismert MAN D42 dízelmotorral. A csere természetesen plusz teljesítményt is jelent, hiszen idén már 700 lóerőt kínál a típus. Az anyagáram legelején is történt változás, hiszen a visszaforgató rendszert minden LEXION betakarítógépen egy „lassú töltés” funkcióval egészítik ki. Ennek lényege, hogy visszaforgatás után a rendszert fokozatosan, részterheléssel indítja újra, kímélve a ferde felhordó alkotórészeit.

Továbbhaladva érkezik a következő újdonság: mostantól az összes rotoros LEXION cséplőrendszerét kiegészítik egy szegmensekre osztott töltődobbal. Utóbbi feladata, hogy tovább javítsa a terményátadást a cséplőrendszer és a másodlagos leválasztást végző rotorok között. Végül a magtartály mérete is növekszik, hiszen választható opcióként immár 18 000 literes kapacitás is kérhető, valamint az ürítőcsigához elérhető az állítható surrantó. Érdemes megemlíteni az idén érkező új szoftveres funkciókat is. Ezek közül az első a CEMOS DIALOG párbeszédes veszteségmérés, ami lépésről lépésre segíti a gépkezelőt a szenzorok pontos beállításában, amihez bármilyen mérőtálca használható lesz. A CEMOS AUTO HEADER funkció szintén újdonság, ennek segítségével a LEXION automatikusan optimalizálja a vágóasztal mélységét, illetve a motolla magasságát és vízszintes pozícióját, a fülke tetejére szerelt FIELD SCANNER által mért terménymagasság függvényében. Még ennél is több innovációt kínál a CEMOS CONNECT opció, aminek segítségével a kombájn beállításai vezeték nélkül átküldhetők a gépek között, így a sikeresen megtalált jó beállítások akár az egész flottára szétküldhetők igény szerint. Ha ez nem lenne elég, akkor még egy apróság: az összes LEXION megkapja a TRION betakarítógépekről ismert új generációs fülkét is!

CLAAS-újdonságok az AXIÁL nyári bemutatóin

Demógépként rendelkezésre áll a LEXION 8800 MTS kombájn, amely a 2023-as modellévre 700 lóerős MAN D42 dízelmotort, valamint jelentős technológiai fejlesztéseket kapott.

A modellfrissítéssel érkező gyakorlati előnyöket tehát többek között egy új CLAAS LEXION 8800 MTS típussal hozza el hazánkba az AXIÁL. A típus egyik érdekessége a 735 mm széles gumihevederes TERRA TRAC járószerkezet lesz, amihez hátul 500/85 R34 méretű abroncsok társulnak. A kombájn a fülkéből állítható, porelszívóval ellátott HP ferde felhordóval érkezik, amiben a kaparólécek szíjhajtást kaptak. Az összkerekes demógép természetesen 108 késes szecskázóval, radiális oszlatóval, dobfordulatszám-csökkentővel, állítható surrantóval és a karbantartáshoz kompresszorral és központi zsírzóval is szerelt. A fülkében garantált lesz a kényelem: prémium-vezetőülést, lábtartót, tágas hűtőt, USB-csatlakozókat, digitális klímát, elektromos tükröket, gyári kihangosítót, illetve LED-es munkalámpákat és három fedélzeti kamerát kínál a bemutatógép. Ugyanilyen gazdag a fedélzeti rendszerek választéka: teljes CEMOS AUTOMATIC felszereltséget (automatikus cséplés, tisztítás, leválasztás és szecskázás), illetve FIELD SCANNER kormányautomatikát, CRUISE PILOT sebességvezérlést és AUTO CROP FLOW anyagáram-ellenőrzést, 3D-rostát, 4D-tisztítást, valamint QUANTIMETER-t és CEMIS 1200 GPS terminált is tartalmaz a specifikáció.

Puha lágy mag, fix kamra nélkül

A tökéletes bálázó kiválasztásához szintén elengedhetetlen a személyes tapasztalat, ezért a bemutatógépek sorát az új VARIANT 500-as körbálázó is gazdagítja 2023-ban. A tavaly nyáron debütáló típus legnagyobb újdonsága a frissített kamranyomás-szabályzó rendszer, aminek köszönhetően a változókamrás VARIANT lágymag-kezelés terén a fix kamrás piactársak teljesítményét nyújtja. Ezt egy új vezérlőtömb kifejlesztésével érték el, melyben különálló körök vannak mindkét hevederfeszítő karhoz. A bálázás során tehát a pozíció és a kamranyomás értékei is külön mérhetők mindkét kar esetében. A koncepciónak hála nemcsak a lágy mag válik tökéletessé, hanem a bála külső részén is nagyobb nyomás érhető el, azaz kívül sűrűbb lesz a bála, és az időjárásnak jobban ellenáll. További előny, hogy a belső mag mérete és nyomásértéke fokozatmentesen állítható. A vezérlés fejlesztése mellett a bálázó kialakításán is finomítottak. Például 25 cm-rel lentebb került a kötözéshez használt hálótekercs helye, illetve nagyobb méretű abroncsokkal bővítették a kerékopciókat, valamint megújult az olajkenés rendszere is a lánchajtásoknál, és mindkét oldalon központi zsírzópontokat alakítottak ki. Az új sorozatban a bálázók alapfelszereltsége a PRO fenéklemez, mely hidraulika segítségével a traktorból egyetlen gombnyomással leereszthető a dugulások megszüntetéséhez. A PRO fenéklemez kompenzálja a terményáram egyenetlenségeit is azáltal, hogy automatikusan akár 30 mm-rel leereszkedik, majd visszatér az eredeti pozícióba. Ez egy előfigyelmeztető hangjelzést ad, így a gépkezelőnek van elég ideje a rotor eltömődése előtt a sebesség csökkentésére.

CLAAS-újdonságok az AXIÁL nyári bemutatóin

Az új bálázót a hazai piac számára egy CLAAS VARIANT 565 RC PRO demógép formájában hozza el az AXIÁL. A D50-es vonófejjel szerelt géppel 0,9–1,6 méter közötti átmérőjű bála lesz készíthető. A kiválasztott modell nagyméretű, 500/453-22,5 abroncsokkal érkezik, így csökkenti a talajtömörödés mértékét bálázás közben. A demógép rendfelszedőjét nyomatékhatárolós kuplung védi, azaz gyakorlatilag nyírócsavarok nélkül működik a bálázó, ami pozitív hatással van az állásidőkre. A gép rotorja nagy teljesítményű HD kivitel, akárcsak a kamrában található 4 darab, nagy szilárdságú heveder. A gépben megtalálható a SMART DENSITY tömörítőrendszer és a nedvességmérő szenzor is, de további hasznos opciót jelent a rendfelszedő melletti, kihajtható, önbeálló tarlókerék és az automatikus zsírzórendszer is. Természetesen a bemutatógép legizgalmasabb része ezek mellett az új kamranyomás-szabályzó rendszer lesz, ami ebben a szezonban már bizonyíthat is a bemutatógépes flottában. Érdemes lesz nyomon követni!

A tavaly debütált VARIANT 500-as körbálázó legnagyobb újdonsága a frissített kamranyomás-szabályzó rendszer, aminek köszönhetően a változókamrás VARIANT lágymag-kezelés terén a fix kamrás piactársak teljesítményét nyújtja.

Címkék: claas, axion, lexion, variant, traktor, kombájn, bálázó, axiál kft.
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Ismét visszatér régi jó „barátunk” az elektronikus ...

Nem volt még időm magamhoz térni a január, majd február, majd március közepéig húzódó eGN adatszolgáltatási ...