Lehet-e 800 forintnál is drágább egy liter 95-ös?
Hírek - 2022.12.10
A jövő év nehéz lesz. Az olajhiány és az orosz források helyetti drágább beszerzések miatt kialakuló várható helyzetet a Mol szlovák leányvállalatának vezérigazgatója vázolta fel a parameter.sk című híroldalnak.
Világi Oszkár még a magyarországi üzemanyagár-sapka megszüntetésének keddi bejelentése előtt adott interjút a hírportálnak, melyről az infostart számolt be. A szlovák vezérigazgató szerint a jövő év nehéz lesz, de ha a Barátság kőolajvezeték legalább részben működni fog, akkor reményeik szerint sikerülni fog a szlovák piacot ellátni üzemanyaggal.
Az olaj egy részét a tilalom miatt az orosz helyett más forrásokból kell majd fedezniük, hogy továbbra is exportálni tudjanak.
„Egy tankhajó kőolaj feldolgozása viszont 15 millió dollár pluszköltséget jelent, és még nincs megállapodásunk a horvátokkal az Adria vezetéken való szállításról.” – mondta. A szakember szerint ahhoz, hogy a Mol százhalombattai finomítója és a Slovnaft is működni tudjon a Barátság leállása esetén is, évente legalább 14 millió tonna kőolajra van szükség. És akkor még Csehországba nem jutott olaj, oda további 5 millió tonna kellene. Megemlítette, hogy az üzemanyagár-sapka megmutatta Magyarországon, hogy miként fog működni a piac február 5. után. Az importhiány és a finomító leállása okozta, hogy az elmúlt napokra mintegy 300 kúton nem volt benzin, vagy csak korlátozott mennyiségben.
„A szolidaritás megszűnik, ha mindenkinek problémái lesznek a hazai ellátással” – mutatott rá, arra utalva, hogy a kereskedőknek máshol jobban megérte eladni az üzemanyagot, mint Magyarországon az alacsony árak mellett. Azt is jelezte, hogy az európai dízelfogyasztás egytizede esik ki az orosz olajtermékekre vonatkozó tilalom miatt. Ez hatalmas mennyiség, és a magasabb költségek, illetve a termékhiány miatt még két eurónál magasabb ár is jöhet – mondta Világi Oszkár az északi szomszédunknál várható helyzetről.
„Szlovákiában talán lesz elég nafta, de lesznek országok, ahol hiány lesz belőle” – jegyezte még meg európai kitekintésként.
Mindenesetre érdemes tekintetünket Szlovákiára vetni, ha tudni akarjuk, mi várható itthon.
Forrás: Infostart, Fotó: Pixabay
Címkék: világi oszkár, üzemanyagár, drágulás, szlovákiaGombatoxinok a kukoricában
Véleményezhetők a termelői öntözésfejlesztést támogató ...
A kisállatklinikai munka jelentősége kis kedvenceink ...
Más megoldást már el sem tudnak képzelni! – Szemrevételezzük a ...
Väderstad talajművelő gépek – Extrém viszonyokra extrém-jó gép ...
Öröklési szabályok változásai
Aszálykárok a mezőgazdaságban
Itt az új KAP menetrend, változások történtek!
Megújul a gyakorlati képzés a Magyar Agrár- és Élettudományi ...
Mit tudnak a legújabb nemesítésű kalászos fajták?