Fendt, Claas, Amazone – a németek a hazait szeretik
A Fendt lett tavaly is Németország legnépszerűbb márkája a DLG társaság felmérése szerint. Az AGCO csoporthoz tartozó mezőgépgyártónál csak a 60 év fölötti gazdák ismernek jobbat – a Claast.
Ötödik alkalommal készítette el Image Barometer nevű felmérését a DLG, vagyis a Német Mezőgazdasági Társaság. A 2014 óta évente lebonyolított mini véleménykutatás során körülbelül 700 németországi gazdát hívnak fel telefonon, hogy a különféle agrármárkákról kérdezzék őket. Idén is a Fendt végzett az első helyen.
Az amerikai AGCO csoporthoz tartozó „zöld” márka a felmért csoportok szinte mindegyikében az élre került (csupán a 60 év fölötti gazdák körében előzte meg a Claas), így nem meglepő, hogy magabiztosan vezeti a tabellát. A tavalyelőtti 58 ponthoz képest tavaly már 60-at szerzett, megelőzve a Claast és az Amazone-t (55-55 pont). Az elismerés azért is különösen értékes, mert 2018-ban a DLG tudatosan törekedett arra, hogy a nagyobb méretű gazdaságok is szép számban legyenek reprezentálva a felmérésben. A telefonon megkérdezett farmok átlagosan 322 hektáron gazdálkodnak.
Ami a dobogósokon kívüli rangsort illeti, negyedik helyen a John Deere végzett, amely 2018-ban is 52 pontot szerzett, akárcsak a megelőző esztendőben, míg az ötödik Lemken szintén megtartotta a 2017-ben kapott 49 pontját. A Top 10-et a Horsch (43 pont), a Kuhn (40), valamint a Case IH, a Krone és a Deutz-Fahr teszik teljessé (39-39 pont).
Szerző: AgrárUnió
Tags: DLG, mezőgépgyártás, felmérés, Fendt, Németország