Hűség a vásárlóhoz – Kröger agroliner teknős billencs pótkocsik Rádóckölkeden
Gépesítés - 2023.04.15
Szinte mindegyik cég állítja magáról, hogy ügyfélközpontú, de a Kröger másoknál több tényt sorakoztat fel ennek igazolására: valamennyi pótkocsija egyedi specifikáció alapján készül, pontosan a helyi igényekre szabva, kiváló minőségben és nagyvonalúan kezelve szavatossági kérdéseket – ezt tapasztalja az Agrorádóc Kft. is.
Tipp-topp telephelyre toppanok be a varázslatos vasi tájon, egyből érzékelhető, hogy tökéletességre törekvő gazdája szívét-lelkét beleadja vállalkozásába. Megismerve Alexander Ochsenreithert kiderül, hogy nem tévesztett meg az első benyomás. A Németország nyugati részében született, okleveles agrármérnöki képzettségű szakember a mezőgazdaság szerelmese, hivatásának tekinti a földművelést. Odakint volt sikeres vállalkozása, de amikor különváltak társától, 2001-ben új helyet keresett és talált hazánkban, amely már az övé is, hiszen itt kötötte második házasságát a szintén okleveles agrármérnök és közgazdász Tímeával, akivel közösen vezetik vállalkozásukat.
A megbízhatóság
Alexander Ochsenreither
Cégük, az Agrorádóc Kft. Rádóckölked központtal termeszt 1200 hektáron búzát, kukoricát, szóját, repcét, kötött, tömörödöttségre érzékeny talajon, amelyet következetes agrotechnológiával védenek a taposási károktól. Kedvező körülmény, hogy tábláik közel vannak egymáshoz, legfeljebb öt kilométert kell vonulni, abból is keveset közúton. A vállalkozás mindössze négy gépkezelő alkalmazottal dolgozik, de a tulajdonosok is szívesen ülnek gépre, ha megköveteli a helyzet.
A minőségre esett a választás
Ezzel megérkeztünk a riport tulajdonképpeni fő témájához, a teknős, billencs pótkocsikhoz. Feladatuk betakarításkor beszállítani a kombájnoktól a telephelyre a terményt, ahol saját berendezéssel tisztítják, szárítják. Júniustól október végéig tart a szezonjuk, 8000 tonnát kell megmozgatni. Abszolút megbízható járművekre van szükség, üzemzavar szóba se jöhet, mert veszélyeztethetné az aratást. Ochsenreither úr már korábban is ismerte, becsülte a Németországban mezőgazdasági (agroliner) és építőipari (terraliner) pótkocsikat gyártó Kröger céget – „magas standard szerint dolgozunk, de nem standard járműveket állítunk elő”. A cégalapító Hans Kröger kovácsmester hatvan éve kezdett mezőgazdasági pótkocsikat építeni, azóta jelentősen felfutott a Bréma környékén honos cég: három üzemben dolgozik 350 alkalmazottja, évente ezer járművet szállít ki ügyfeleinek.
Hagyományos hátrafelé billentés
Amikor elérkezett az idő az Agrorádóc Kft. addigi pótkocsiparkjának lecserélésére, Alexander körültekintő, szinte minden márkára kiterjedő tájékozódás után a hannoveri Agritechnica szakkiállításon testközelből szerezhetett információt az északnémet gyártó termékeiről. Standján találkozott a tulajdonos Peter Krögerrel és a kelet-európai területi igazgatóval, Fazekas Sándorral is. Hosszas tárgyalás, egyeztetés vette kezdetét, mert az aggályosan precíz gazda minden részletet átbeszélt a mérnökökkel. Ők azzal érveltek, hogy ne parabolarugót vagy országúti kamionokra kifejlesztett légrugót válasszon, amilyet bárhol kaphat, hanem hidraulikus rugózást, mert az sokkal tartósabban bírja a nagy terhelést és a hepehupás földutakat. Egyforma szinten képzett szakértők többmenetes eszmecseréje után dőlt el: legyen olyan! A talajtaposási kárt pedig 710/50R26.5-ös méretű gumiabroncsok csökkentsék.
Az Agrorádóc Kft.-hez került pótkocsi oldalra is tud billenteni, megkönnyítve a kezelők munkáját
Júniustól október végéig tart a szezon, 8000 tonnát kell megmozgatni. Abszolút megbízható járművekre van szükség, üzemzavar szóba se jöhet.
Egyedi igényekre szabott megoldások
Az agroliner MUK 402 típusra esett a választás. Hasznos raktérkapacitása 50 köbméter, 34 tonna, közúton megengedett legnagyobb össztömeggel, ebből a rakomány 24 800 kilogramm lehet. Tridem futóművének első és hátsó tengelye, a megrendelő kérésére, kényszerkormányzott, az első felemelhető – még rakottan is. A teknős billencs pótkocsik általában csak hátrafelé billentenek, de ezek két oldalra is: a menetirány szerinti bal oldalfalán két lengőajtó van, amelyet hidraulikus működtetésű központi zár nyit. Egy jellemző apróság: az aprómagvak kiszóródását megakadályozó gumitömítésre ötéves garanciát vállal a Kröger, a pótkocsikra pedig két év teljes körű garanciát.
A pótkocsi saját hidraulika-rendszere
Két járművet rendelt az Agrorádóc Kft. 2019 decemberében, és a következő évi aratásra érkeztek meg. Alaposan megszemléltem őket, alájuk is bújtam, szembeötlő a gyártás jó minősége, a németesen alapos munka. Nagyon beváltak, távvezérlőjükkel könnyen kezelhetők kiszállás nélkül, a traktor fülkéjéből. Mivel általában a traktorok saját hidraulika-rendszere nem képes ekkora méretű teknő billentésére, a pótkocsik saját, önálló, kardánról működtetett fedélzeti hidraulikát kaptak, 120 literes olajtartállyal és 130 liter/perc (1000/perc kardánfordulatszámnál) szivattyúval. A pótkocsikon mérleg nincs, de a hidraulikus rugózás nyomásmérő órájának állásából lehet következtetni a terhelésre, néhányszor felállva a hídmérlegre kialakul a tapasztalat, hogy ne fusson bele bírságba a jármű-kombináció.
A billentés távvezérlővel irányítható
Az aprómagvak kiszóródását megakadályozó gumitömítésre ötéves garanciát vállal a Kröger, a pótkocsikra pedig két év teljes körű garanciát.
A Krögernek az ügyfél az első
És végül, de nem utolsósorban a Kröger agroliner szavatossága: az egyik pótkocsi támasztólábtartójánál probléma jelentkezett, de a gyár azonnal küldött javítóbrigádot Németországból, a bejelentést követő második napon megjelentek, tökéletesen rendbe hoztak mindent, a festést is beleértve, és, noha lejárt a garanciaidő, nem számláztak ki semmit. Jókora összeget vállaltak magukra. Éppen az ilyen esetek mondanak el sokkal többet bármilyen reklámnál egy cég hozzáállásáról a vevőjéhez.
A „csak a legjobbal megelégedő” Alexander Ochsenreither örül, hogy hagyta magát rábeszélni a hidraulikus rugózású futóműre, és bizakodva tekint a jövőbe, tudja, hogy a Kröger agroliner pótkocsik hosszú ideg szolgálnak majd megbízhatóan.
Szerző: Karlovitz Kristóf
Címkék: kröger, agroliner, teknős, billencs, pótkocsiCsaknem 30 százalékkal csökkent a műtrágyák ára
Väderstad növeli a Spirit gabonavetőgépek kapacitását
Nyest vagy menyét: Mi lakik a padláson, mi pusztítja a tyúkokat?
A szőke szépség (1. rész) – Haflingi ló tenyésztésben, ...
Elmarad a januári AgrárgépShow, de az AGROmashEXPO meg lesz ...
A minőségi búzatermesztés lehetőségei és kihívásai
KRONE-SHOW 2024 – Ismét látványos gépbemutatókkal és színes ...
Ismét visszatér régi jó „barátunk” az elektronikus ...
Árvakelés az őszi vetésekben
Weidemann T4512 teleszkópos rakodógép – A telep szíve, lelke, ...