TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.226,90 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.307,36 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 63.149,46 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 58.062,74 Ft (tonna)
Repcemag: 152.374,56 Ft (tonna)
Full-fat szója: 214.278,20 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 601 Ft
Benzin ára: 604 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 385,91
USD: 355,12
CHF: 390,24
GBP: 451,39
Hirdetés
Ki - Hogyan – Mit?

Ki - Hogyan – Mit?

Hírek - 2023.07.24

A kertészkedéssel kapcsolatos ismeretek forrása régen és ma: avagy a nagymamától a közösségi médiáig

A kertészkedés divatos hobbi lett napjainkra: zöldségeket és virágokat nevelünk erkélyeken, közösségi kertekben és saját kertekben. A kertészkedés mint hobbi növekvő népszerűsége miatt egyre nagyobb igény mutatkozik a megbízható információforrások iránt is. De hogyan változott a kertészeti ismeretek megszerzésének módja az elmúlt évtizedekben?

A nagymama tudása és tapasztalata

Régebben a kertészeti ismeretek általában nemzedékről nemzedékre szálltak. Sok család számára a saját kert volt a gyümölcs- és zöldségforrás, a nagyszülők és szülők pedig átadták tudásukat és tapasztalatukat unokáiknak, gyermekeiknek. Még ma is sok hobbikertész támaszkodik felmenői tudására, és a tőlük ellesett ismereteket használja kertészkedés során.

A családon belüli tapasztalatcsere mellett a kertészkedéssel foglalkozók közösségei is információforrásként szolgáltak és szolgának máig is.

A modern média mint tudásközvetítő

A múltban a kertészeti ismereteket főként a tapasztalt kertészekkel folytatott személyes beszélgetéseken keresztül vagy a kertészeti szakkönyvek tanulmányozásával lehetett megszerezni.

Míg korábban a szakértői tudás gyakran nehezen volt elérhető a hobbikertészek számára, az utóbbi évtizedekben a technológiai fejlődésnek köszönhetően, az internet és a közösségi média megjelenésével drámaian megváltozott az információk elérhetősége, és ezáltal az információszerzés és a tanulás módja is.

Ma már számos online forrás, például weboldalak, blogok és a közösségi média áll a hobbikertészek rendelkezésére. Ezeken a felületeken szakemberek osztják meg tudásukat és tapasztalataikat, a hobbikertészek így könnyen hozzáférhetnek hasznos tippekhez, információkhoz, a kertjük kialakításához és gondozásához szükséges útmutatásokhoz.

Az elmúlt években az internet, mint a kertészeti ismeretekkel kapcsolatos információforrás jelentősége, nagymértékben megnőtt: az Európai Bizottság 2020-as tanulmánya szerint az európaiak közel 60%-a használja az internetet a növényekkel, a kert gondozásával kapcsolatos információk beszerzésére.

A közösségi média mint információforrás

A közösségi média a modernitás, a digitalizáció, a kapcsolatépítés és a globalizáció megtestesítője, amelynek első szereplője a Facebook volt.

2023 januárjában világszerte mintegy 4,76 milliárd közösségimédia-felhasználó volt - ez a világ népességének valamivel kevesebb mint 60%-a. És a használat meglehetősen intenzív: a felhasználók globálisan átlagosan  napi 2 óra 31 percet töltenek el közösségimédia-fogyasztással.

A közösségi médiát világszerte leginkább a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra használják (47,1%), de a különféle tartalmak, például cikkek, videók keresése (30,3%), vállalkozási vagy vásárlási ötletek keresésére is jelentős hányadot képvisel (24,5%). A közösségimédia-felhasználók 25,9%-a pedig valamilyen terméket keres.

A Facebook, a YouTube és az Instagram, amelyek mindegyikének több mint 2 milliárd a havi látogatóinak a száma, népszerű platformokká váltak a kertészeti témák iránt érdeklődők körében. A YouTube-on számos olyan videó található, amelyekben szakértők osztják meg tudásukat, és akár bonyolultabb kertészeti témák esetén is képesek egyszerű instrukciókkal segítséget nyújtani a felhasználóknak. Az Instagramon és a Facebookon számos hobbikertész és influencer mutatja be kertjét és osztja meg tapasztalatait.

Kertész influencerek mint az inspiráció forrásai

A közösségimédia-platformok fejlődésével a kertészettel foglalkozó influencerek is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, és egyre több embert inspirálnak posztjaikkal.

Az első kertész influencerek a 2000-es évek elején jelentek meg, ekkor kezdték megosztani tapasztalataikat, tippjeiket, trükkjeiket az egyre növekvő rajongótáborral, és  azóta is rengeteg embert ösztönöztek kertészkedésre.

A kertészettel foglalkozó influencerek száma és elérése Európában jelentősen megnőtt az elmúlt években, nem utolsósorban a kertészettel kapcsolatos tartalmak széles skálájának köszönhetően. Például a YouTube, az Instagram és a Facebook legismertebb influencerei közül néhányan több millió követőt vagy feliratkozót érnek el.

Bizonyos dolgok változatlanok

Bár a tudásátadás formája sokat változott, vannak bizonyos dolgok, amelyek évtizedek óta változatlanok a kertészkedés terén. Ezek közé tartoznak a kertészkedésben bevált módszerek és technikák mellett a kertészeti eszközök klasszikusai, amelyek évtizedek óta szinte minden kertben megtalálhatóak, és számtalan kerttulajdonost segítettek a munkájában.

Klasszikus kerti szerszámok

A WOLF-Garten egy olyan márka, amely számos európai országban a kertészkedés örömének szinonimája, és amely évtizedek óta ismert kiváló minőségű kerti szerszámairól.

Kezdetben apró találmányok tették naggyá a WOLF céget. Az első vívmányok között volt a mezőgazdasági munkát megkönnyítő kapa, amelynek használata "Wolfen" néven vonult be a történelembe. Gregor Wolf 1927-ben fejlesztette ki az apja, August Wolf által 1922-ben Betzdorf an der Sieg-ben fiaival, Gregorral és Ottóval együtt alapított vasárugyárában. Az ötlet akkor jutott eszébe, mikor hazafelé menet megfigyelt egy földművest a földeken dolgozni.

Az első innovációt sok más követte, és a mai napig az állandó innovációra való törekvés jellemzi az August Wolf által 1922-ben vasárugyárként alapított vállalat történetét.

De mi teszi klasszikussá a WOLF-Gartent?

Erre a kérdésre sokféle válasz adható, de az egyik legfontosabb tényező kétségtelenül a minőség. A WOLF-Garten olyan kerti szerszámok gyártásával szerzett hírnevet magának, amelyek nem csak robusztusak és strapabíróak, hanem a kertek különleges igényeinek is megfelelnek. A vállalat nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy termékei mindig a felhasználó igényeihez igazodjanak, és mindenki számára könnyen kezelhetőek legyenek, a kertészkedő tapasztalatától vagy képességétől függetlenül. Például a multi-star® click rendszerrel - a WOLF-Garten 100 éves történetének talán legismertebb termékcsoportjával – a szerszámok, fogantyúk és markolatok széles választéka gyorsan és egyedileg kombinálható egymással, és minden kerti munkához használható.

Ki - Hogyan – Mit? Ki - Hogyan – Mit?

Bár a tudás megszerzésének módja változott az évek során…..

….. a klasszikus kertészeti eszközök változatlanok maradtak.

A WOLF-Garten népszerűségének másik oka, hogy a márka mindig a technológia élvonalában áll. A vállalat folyamatosan új termékeket fejleszt, amelyek kielégítik a vásárlók igényeit és megfelelnek a piac aktuális trendjeinek: épp a multi-star® termékcsalád 40. évfordulójára, a klasszikust akkumulátoros nyéllel és akkumulátorral működő eszközökkel bővítették. Az új, e-multi-starTM rendszer pedig kielégítette a vásárlók hatékony rendszermegoldás iránti igényét. Így nem csoda, hogy a WOLF-Garten termékek a jövőben is számos kertben megtalálhatóak lesznek.




Forrás: WOLF-Garten

Címkék: kertészkedés, kertészet, növénytermesztés
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Kalászfuzáriózis, kalászvédelem

Az idei terménypiaci várakozásokat látva, könnyen lehet, hogy ismételten nehéz év vár a búzatermesztőkre. Erre ...