silózó

Jól működik a gumiheveder a Jaguar silózón

Immár papírja is van a Claas cégnek arról, hogy a gumihevederes járószerkezettel szerelt Jaguar 960 Terra Trac önjáró silózó segít megelőzni a káros talajtömörödést. Mérések szerint 60 százalékkal alacsonyabb talajnyomás tapasztalható a kerekes gépekhez képest.

A Claas Jaguar 960 Terra Trac gép az első olyan önjáró silózó, amely gyárilag szerelt járószerkezetes megoldással rendelkezik. Az új koncepció minden körülmény között talajkímélő munkát tesz lehetővé. Mint ahogy a FH Kiel (Kieli Alkalmazott Tudományok Főiskolája) vizsgálatai bebizonyították, már a legkeskenyebb, 635 mm-es gumiheveder 1,3 négyzetméteres felfekvő felülete is több mint a duplája a 800-as abroncsozásénak. A gumihevederek két további variációban, 735 és 890 mm szélességben is elérhetők.

Az intelligens fordulás közbeni talajvédelem megakadályozza a szálas zöldtakarmányok sérülését a táblavégi fordulókban. Ilyenkor a járószerkezet támkerekei hidraulikusan lejjebb nyomódnak, az első meghajtókerék felemelkedik, és a felfekvő felület körülbelül harmadával kisebb lesz. A „fűtakaróra” ható nyíróerők csökkennek, ezáltal a növény károsodása is szemmel láthatóan csökken a fordulókban. A gyárilag elérhető hátsó abroncsnyomás-szabályozás szintén a talajkímélő munkát szolgálja.

Claas gumiheveder

A Claasnak minimális átalakítást kellett elvégeznie ahhoz, hogy a Terra Trac járószerkezetet az új Jaguar silózóba integrálják, ehhez csupán a gép alvázát kellett egy méterrel meghosszabbítani. A hosszabb tengelytáv jóval nagyobb teret hagy a karbantartási munkálatokhoz, és a gumihevederek feletti nyitható burkolati elem eltávolításával könnyen hozzá lehet férni az egyes részegységekhez. A járószerkezet felfelé 10, lefelé 13 fokot képes kitérni. A közutakon sincs gond, hiszen a 635 mm széles gumihevederrel 3 méter alatt marad a gép külső szélessége. A csillapított járószerkezet akár 40 km/órás sebességet is lehetővé tesz, tökéletes kényelem mellett.

A Jaguar 960 Terra Trac silózó a 900-as sorozat szecskázási technológiáját használja. A fokozatmentes adapterhajtás tisztán hidraulikusan dolgozik, és hatékony erőátvitelt tesz lehetővé különböző fordulatszámokon. Ahogy változik a beállított szecskahossz, a rendszer az adapterhajtás fordulatszámát automatikusan ahhoz igazítja. Az eredmény nagyon egyenletes anyagáram és állandóan jó szecskaminőség.

Az állókést a rendszer a beállítási folyamat után hidraulikusan rögzíti, így azok biztosan a kívánt pozícióban maradnak. Az automatikusan beálló dobfenék közvetlenül az üllőn és egy további forgásponton van rögzítve, és az állókés beállításánál azzal együtt mozog. Ezáltal a fenéklemez és a szecskázókések közötti távolság állandó marad, amely a kések állapotától függetlenül egyenletes anyagáramot eredményez. Mindez csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a kopást is.

A Claas Auto Fill automata szállítójármű-töltő rendszerrel silózás közben minimalizálhatók a veszteségek, illetve használatával mind a silózó, mind a szállítójármű kezelője nagymértékben tehermentesített. A kifúvótornyon egy nagy felbontású kamera menet közben folyamatosan figyeli a szállítójármű körvonalait, és ehhez, illetve a töltöttségi szinthez igazítja a kifúvás irányát. Újdonság, hogy hátrafelé történő kifúváskor is használható a rendszer, amely fogáskezdéskor és fogásvágásnál tesz nagyon jó szolgálatot.

Forrás: AXIÁL Kft.

Tags: CLAAS, gumihevederes járószerkezet, talajtömörödés, önjáró silózó, szecskázás 

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom