A Fendt 700 Vario volt a bemutató fénypontja

2022.09.15

A Fendt nemrég újságíróknak mutatta be Wadenbrunn-ban legújabb innovációit, az esemény „fénypontja” volt az új Fendt 700 Vario. Nemcsak modernebb megjelenést kap a közkedvelt széria, hanem új motort is.

A Fendt 700 Vario volt a bemutató fénypontja


A Fendt 700 Vario széria hetedik generációjával a Fendt egy teljesen új fejlesztéssel jelentkezik, és a sokoldalú felhasználáshoz a teljesítményspektrumot 300 lóerőig is kiterjeszti. Az új motor, az optimális 60 colos nyomtáv, a fedélzeti és irodai FendtONE kezelőfelület a szériát a világpiac univerzális traktorává teszi. A 700-as első alkalommal 60 km/órás végsebességgel is elérhető. A nagytraktorok műszaki újításai, mint például a VarioDrive, vagy az innovatív ventilátor és hűtőrendszer a többi gyártó számára is iránymutató lehet ebben a traktorosztályban. A Fendt 700 Vario így ismét új mércét állít fel.

1998-as bevezetése óta a Fendt 700 Vario széria számos díjat nyert, és azóta is a márka legkelendőbb szériájának számít.

A hetedik generációs új széria öt típussal (Fendt 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario és Fendt 728 Vario) 203-283 LE (147-206 kW) teljesítménytartományt ölel fel az ECE R120 szabvány szerint. A Fendt DynamicPerformance (DP) többletteljesítmény koncepciója 20 LE extra teljesítményt biztosít a Fendt 728 Varioban, egy nagy teljesítményű erőátviteli rendszeren keresztül, amennyiben ez szükséges. A csúcsmodell maximálisan 303 LE teljesítményt képes nyújtani.

A globális igényekhez tervezett Fendt 700 Vario fejlesztése során az alacsony teljesítmény-tömeg arányra, a nagy teljesítménytartományra, a rugalmasságra, valamint az erőforrások és a környezet kíméletére összpontosítottak a tervezők. A 7,5 liter lökettérfogatú 6 hengeres AGCO Power motort teljesen újratervezték e teljesítménytartományhoz. A kipufogógáz utókezelést dízeloxidációs katalizátor (DOC), dízel részecskeszűrő (DPF) és szelektív katalitikus redukció (SCR) biztosítja kipufogógáz-visszavezetés nélkül. Ezzel a széria világszerte minden régióban megfelel az előírt kipufogógáz-kibocsátási előírásoknak. Európában ez a Tier V. kipufogógáz-kibocsátási szabvány. Ezenkívül karbantartásmentes hidraulikus szelepemelőtőkék kerültek beépítve a motorba. A motor és a hozzá illeszkedő Vario sebességváltó alkotja az egy menettartománnyal rendelkező Fendt VarioDrive hajtásláncot.

A Fendt VarioDrive egyik előnye az intelligens vezérlésű összkerékhajtás. A hajtáslánc kiküszöböli a kézi váltás szükségességét a terep és a közút közötti váltáskor. Szükség szerint hajtja az első és a hátsó tengelyt, és dinamikusan osztja el az erőt. A terepen a teljes vonóerő rendelkezésre áll, és elkerülhető a feszültség a hajtásláncban a közúton- vagy a kanyarokban való közlekedés során. Az úgynevezett pull-in-turn hatás a gépet kanyarodáskor a kanyarba húzza. Az eredmény: különösen kis fordulókör, teljes vonóerő a kanyarban és kisebb talajtömörítés.

A Fendt iD innovatív, alacsony fordulatszámú hajtás-koncepció már ismert a nagy traktorok révén. Minden főegységet, például a motort, a sebességváltót, a hidraulikát és a hűtőrendszert az úgynevezett "nagy nyomaték - alacsony fordulatszám" elvnek megfelelően tervezték meg. Ez azt jelenti, hogy a Fendt 700 Vario alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot ér el, és üzemanyagot takarít meg. A névleges fordulatszám csak 1700 fordulat percenként. A fő működési fordulatszámtartományban a motor fordulatszáma csendes 1400 és 1700 fordulat/perc között van. Az új Fendt 726 és 728 Vario már 1450 fordulat/percnél eléri a 60 km/h-s végsebességet. A motor fordulatszáma 50 km/h-nál 1200 fordulat/perc, 40 km/h-nál pedig csak 950 fordulat/perc. A Fendt 728 Vario csúcsmodell 1450 Nm-es maximális nyomatéka már 1300 fordulat/percnél rendelkezésre áll és nagy vonóerőt és gyorsulási erőt biztosít minimális fajlagos üzemanyag-fogyasztás mellett.

A mindössze 30,5 kg/lóerő teljesítmény-tömeg aránynak és a kompakt külső méreteknek köszönhetően a Fendt 728 Vario különösen fordulékony, és a lehető legkisebb nyomást gyakorolja a talajra. A végzett munkáktól függően a széria rugalmasan súlyozható elöl, a hátsó kerekeknél, valamint hátul is. A 15 tonnáig terjedő megengedett össztömeg lehetővé teszi a traktor nehéz vontatóként való használatát.

Az exkluzív Concentric Air System (CAS) ventilátor és hűtőrendszer a Fendt 1000 Vario modellből ismert és következetesen az alacsony fordulatszámra, a kompakt felépítésre és az üzemanyag-hatékonyságra lett tervezve. Saját hidromotor hajtja a ventilátort, így annak a fordulatszáma a motor fordulatszámától független. A rendszer rugalmasan, az igényeknek megfelelően szabályozható, és csendesen, hatékonyan működik.

A kompakt hűtőrendszer egyedülálló fordulékonyságot tesz lehetővé kis mérete révén, és ezt különleges hatékonysággal kombinálja. A nagy teljesítményű nyomóventilátor innovatív technológiája hűvösebb levegőt présel a hűtőkbe, ezért a hagyományos ventilátor- és hűtőrendszerekhez képest kevesebb ventilátorfordulatra, és akár 40 százalékkal kevesebb meghajtási teljesítményre van szükség. Ez az erő ezután a szántóföldön vagy a közúton való vontatáshoz áll rendelkezésre. A mindössze 56 cm-es átmérő a motorháztető karcsú és letisztult kialakítását és a kerekek nagy – 52 fokos – elfordulási szögét tette lehetővé.

Az optimális abroncsnyomás csökkenti a csúszást és a talajnyomást. A teljesen integrált Fendt VarioGrip abroncsnyomás-szabályozó rendszer növeli a talajjal érintkező felületet és akár nyolc százalékkal növeli a vonóerőt. Közúton történő közlekedéskor a légnyomást megnövelik, így csökken a gördülési ellenállás, ami további két százalékkal kevesebb üzemanyagfogyasztást tesz lehetővé* (*Dél-Vesztfáliai Műszaki Egyetem, Agrárgazdaságtan Soest 2014). A terminálon a vezető kényelmesen szabályozhatja a gumiabroncsnyomást a kétvezetékes abroncsnyomás-szabályozó rendszeren keresztül. A Fendt VarioGrip opcionálisan, közvetlenül a gyárból rendelhető peremes és hosszúféltengelyhez is. A rendszer keréksúlyokkal együtt is üzemeltethető.

A Fendt 700 Variohoz bő abroncsválaszték áll rendelkezésre. A Fendt 726 és 728 Vario modellek alapfelszereltségben a nagyméretű 650/85R38-as gumiabroncsokkal (2050 mm átmérőjű) vannak felszerelve. A közepes méretű gazdaságok számára többek között a 650/65R42 méretű (1950 mm átmérőjű) hátsó gumiabroncsokat is választhatják a gazdák. A Fendt 720, 722 és 724 Vario modellek alapfelszereltségként ezzel a mérettel szereltek.

Az opcionális, akár 60 km/h-s végsebesség mindössze 1450 fordulat/perc fordulatszám mellett, az átfogó futómű- és biztonsági rendszer, valamint a számos hátsó pótkocsi vonófej a Fendt 700 Vario-t igazi profi szállítóvá teszi. A biztonsági rendszer kétkörös féket, Fendt Reaction kormányrendszert, féklámpa- és lassítási asszisztenst, valamint Fendt Stability Controlt (FSC) tartalmaz. 25 km/h feletti sebességnél az FSC csökkenti az oldalirányú dőlést és minimalizálja az alulkormányozottságot. Ez növeli a biztonságot, valamint a vezetési kényelmet kanyarodáskor.

Most először a Fendt 700 Variohoz opcionálisan új pótkocsifék-asszisztens is rendelhető. A pótkocsi-fékasszisztens még dombos terepen is biztosítja a feszített járműszerelvényt és ezáltal a biztonságos úttartást. Egy érzékelő a sebességváltón keresztül méri a pótkocsi tolónyomatékát. Ha a vontató azt érzékeli, hogy a pótkocsi túl erősen nyomja a traktort lejtmenetben, a pótkocsi pneumatikus fékje aktiválódik. A pótkocsifék-asszisztens 2023 végétől lesz elérhető.

 Egyénre szabott üzemeltetés a FendtONE-nal

A Fendt 700 Vario új generációjában a traktor és a munkagépek kezelése egyszerűen és egyénre szabottan történik a multifunkciós joystick és az opcionális 3L joystick segítségével a FendtONE fedélzeti rendszerben. A Fendt 700 Vario alapfelszereltség esetén 10"-os digitális műszerfallal és a kartámaszon egy 12"-os terminállal van felszerelve. Opcióként egy másik – tetőkárpitba szerelt – 12"-os terminállal is rendelhető a traktor.

Az olyan intelligens funkciók, mint a Fendt Guide nyomvonalvezetési rendszer, az automatikus szakaszolás a Fendt Section Control (SC) vagy a helyspecifikus inputanyag kijuttatás a Fendt Variable Rate Control (VRC) használata, szükség szerint jelennek meg a terminálok egyedileg beállítható lapjain.

A jól bevált Fendt VisioPlus fülke is optimalizálásra került a biztonság és a kényelem szempontjából. A vezetőfülke légszűrő rendszere most először opcionálisan, gyárilag is átalakítható az EN15695-ös uniós szabvány szerinti 4-es védelmi kategóriára. A 4. védelmi kategóriájú rendszer megvédi a járművezetőt a portól, a folyékony növényvédő szerektől és azok gőzeitől. Így a Fendt 700 Vario minden követelménynek megfelel a növényvédelmi munkák során. Alapbeállításban megfelel a 2. védelmi kategóriájú vezetőfülkékre vonatkozó összes előírásnak. 2023 végétől lesz elérhető a szűrőrendszer.

A pontos munkavégzéshez elengedhetetlen a jó kilátás. A 77 fokos látószögű, megszakításmentes panoráma szélvédő optimális kilátást biztosít a homlokrakodóra, különösen magasan végzett munka esetén. A jobb oldali oldalsó ablaktörlő még változékony időjárás esetén is tisztán tartja az ablakot. Az elülső és hátsó két opcionális kamera megkönnyíti a manőverezést, közvetlen rálátást biztosít a munkagépre és növeli a munkakomfortot. A motorháztetőn két opcionális munkalámpa biztosítja a lehető legjobb megvilágítást. A LED-es hátsó lámpák és a dinamikus irányjelző tovább növeli a biztonságot a közúti forgalomban.

A hosszú munkanapok változó időjárási körülmények között nagy követelményeket támasztanak a járművezetővel szemben. A légkondicionáló rendszer növelt teljesítményének köszönhetően a fülkében még a teljes terhelés alatt végzett műveletek során is kellemes hőmérséklet uralkodik. Ezenkívül az italokat és az ételeket most már hűteni (0-16°C) és melegíteni (45-65°C) is lehet egy hűtő- illetve melegen tartó dobozban.

A vezetőülés új generációja

Most először a Fendt 700 Vario számára hat különböző üléskonfiguráció áll rendelkezésre. Opcióként egy új prémium ülés is elérhető, amely a terminálon keresztül intuitív módon kezelhető. Ez számos ergonómiai és kényelmi funkcióval rendelkezik. A vezető az ülés magasságát és helyzetét, valamint a háttámla dőlésszögét az ülés oldalán található karral elektromosan állítja be. A változó járművezetők személyre szabott ülésprofilokat hozhatnak létre, és egy kattintással aktiválhatják azokat.

 

Forrás: Agrarheute.com és Axial.hu


TOVÁBBI  HÍREK MEGTEKINTÉSE...

A MAGYAR GAZDÁLKODÓK SZAKMAI KÖZÖSSÉGE