TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 61.258,27 Ft (tonna)
Napraforgómag: 143.418,12 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 59.214,59 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 49.109,96 Ft (tonna)
Repcemag: 155.080,64 Ft (tonna)
Full-fat szója: 203.957,95 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 639 Ft
Benzin ára: 650 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 393,51
USD: 368,35
CHF: 402,88
GBP: 457,75
Hirdetés
 Jövőre minden új traktor drágul!

Jövőre minden új traktor drágul!

Traktorok - 2017.07.18

Új  EU-s biztonsági rendelet emeli az erőgépek beszerzési árát A Massey Ferguson osztrák importőrét, az Európa 11 országát átfogó Austro Diesel GmbH. ügyvezető tulajdonosát, Johann Gramot (J.G.) kérdeztük arról, hogy mit szól a jövőre életbe lépő új EU-s szabályozásról.

Maga az Austro Diesel GmbH. Európában is jelentős gépforgalmazó tényezőnek számít, ezért a tulajdonos szavait mindenképpen érdemes megfontolni. A magyar piacon 14 éve van jelen a vállalat, és ahogy mondani szokták, a neve összeforrt a Massey Fergusonéval.

– Igaz lehet, hogy Európában az 50 LE alatti, illetve 150 LE feletti traktorok értékesítésének növekedése várható? Ön ezt hogyan látja, mi a tapasztalata?

J.G.: – Az 50–150 LE közötti erőgépek nagyon fontosak, és a jövőben még nagyobb szerephez jutnak. Ma a nyugati gazdálkodók körében a 100-110 LE-s univerzális traktorok iránti kereslet nő drasztikusan. Szerintem a teljes traktorpiac 50 százalékát fogják kitenni ezek a gépek már a közeljövőben is.

– Az 50 LE alatti és 150 LE feletti motorteljesítményű erőgépek önöknél is domináltak az értékesítésben?

J.G:– Nem. A magyarországi forgalmazást tekintve az 50–100 LE közötti szegmens volt a legsikeresebb, összességében pedig éppen az 50–150 LE közötti teljesítménykategóriák. 40 évvel ezelőtt volt utoljára trendi a 150 LE feletti traktor, most szerintem az 50–150 LE közöttiek érdekesek.

– Mit üzenne a magyar gazdálkodóknak a 2017-es évre még?

J.G.:– Aki még teheti, vegye meg idén a traktorát. 2018-tól új EU-s biztonsági szabályozás várható a traktoroknál, ami miatt a gyártóknak emelniük kell az árakat. Ez nem csak a Massey Fergusont érinti, hanem minden más gyártót is. Ha az új előírás életbe lépése előtt szeretne valaki jó áron traktort venni, akkor azt még idén tegye meg. Aki egy-két évvel elhalasztja a 2020-ig tervezett beruházását, rossz vágányon jár.

– Az idei Agritechnika kiállítást olvasóink népes csoportjával látogatjuk meg. Felkereshetjük önöket is?

J.G.:– Az Austro Diesel szeretettel és MF újdonságokkal várja a látogatókat. Mind a 11 ország és nyelv képviselve lesz. A méretek és az arányok jobb érzékeltetése kedvéért: központi standunkon az Austro Diesel 20 000-25 000 ügyfele fordul meg a kiállítás alatt. Azért települünk ki ilyen nagy erőkkel, hogy önöket és érdeklődő partnereiket is a lehető legjobban, saját anyanyelvükön szolgálhassuk ki.

– Mit tart a Massey Fergusonnál a leginkább kiemelésre méltónak?

J.G:– Teljesen új szériák jelennek meg nálunk az új 2018-as biztonsági, valamint a jövő év végéig lezajló környezetvédelmi előírások miatt. Izgalmas időszak következik!


Amit a jövő tartogat a környezetvédelem terén

2019 januárjáig a nem közúti forgalomban részt vevő erőgépeknek – értsd: traktoroknak, magajáró munkagépeknek – meg kell felelniük az igen szigorú, Európában „Stage V” besorolású kipufogógáz-tisztasági szabványnak. Első lépésben ez az előírás a 75 LE motorteljesítmény alatti, valamint a 175 LE feletti traktorokat és magajáró gépeket érinti. Az idei hannoveri Agritechnika kiállításon emiatt külön Motor Technology Centert alakítanak ki. Itt megtudható, hogy az új technológia mennyire drágítja meg az egyes gyártók erőgépeinek üzemelési költségét.

Az „EU Stage V” szabványt 2016 szeptemberében fogadták el, az 1990-es évektől folyamatosan szigorodó kipufogógáz-tisztasági előírások láncolatának jelenlegi végpontjaként. A kezdeti „EU Stage I” előírásoknak megfelelő motorok 1999-től jelentek meg a gazdaságokban. A nemsokára életbe lépő „EU Stage V” ehhez képest a nitrogén-oxidok (NO2) és az el nem égett szénhidrogének 94 százalékot kitevő csökkentését jelenti, a koromszemcsék mennyiségének 98 százalékkal történő redukálása mellett. A motorgyártóknak tehát elsősorban arra kell ügyelniük, hogy minél kevesebb korom kerüljön ki a szabadba. Mindehhez dízeloxidációs katalizátorokra (DOC), dízel-részecskeszűrőkre (DPF), a kipufogógáz visszavezetésére (EGR) és szelektív katalitikus redukcióra (SCR) van szükség. Az „EU Stage V” előírásoknak megfelelő dízelmotor mindezeket a technológiákat együttesen használja.




Szerző: AgrárUnió

Címkék: traktor, Massey Ferguson, erőgép, szabályozás, Austro Diesel , traktorpiac
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A választás az Ön kezében van - HerbBacto-Vital

Magyarország ismét bizonyítja innovációs erejét egy új, hazai fejlesztésű, mikrobiológiai termékcsalád révén.