Amazone-vevőszolgálat
Gépesítés - 2023.04.01
Nincs megkülönböztetés, mindenki ugyanazt a kiváló minőségű szolgáltatást kapja
A tavaszi szezon előtt mindennél fontosabb, hogy a gazdák tökéletesen felkészített gépekkel kezdjenek neki a munkáknak. A német Amazone ebben segít nekik előzetes felülvizsgálattal, forródróttal, illetve a kiválóan képzett, naprakész tudással rendelkező szervizcsapattal.
Elégedett arcokat lehetett látni a német Amazone novemberi évzáró rendezvényén Debrecenben, ami nem meglepő, hiszen mind az anyavállalat, mind pedig a magyarországi képviselete óriási ugrást hajtott végre 2022-ben. Az összforgalom 22 százalékkal 655 millió euróra emelkedett, amihez a debreceni székhelyű Amazonen-Werke Kft. 6,2 milliárd forinttal járult hozzá – tudtuk meg akkor Kovács Tamás ügyvezetőtől.
Tóth Ferenc
Már most látszik, hogy a 2023-as esztendő is erősnek ígérkezik, ráadásul az Amazone tervbe vett, illetve máris bevezetett néhány olyan változtatást, amelyek által még előrébb léphetnek. A német gyártó elindította használtgép-kereskedését, illetve erőteljesen fejlesztik a szerviz- és alkatrészüzletágakat. Az évzárón is nyilvánvalóvá tették, hogy számukra a vevőszolgálat és ügyfél-elégedettség kiemelt fontosságú, így ezeken a területeken is további finomítások várhatók. Ennek kapcsán beszélgettünk február legvégén, még az idei szezon előtt Tóth Ferenccel, a magyarországi Amazone vevőszolgálat vezetőjével, aki osztja azt az ágazatban közkeletű vélekedést, hogy az első gépet a kereskedő adja el, a következőket viszont a szervizes.
ZA-V 1700-as függesztett műtrágyaszóró beüzemelése
Bővült a szervizcsapat
– A gazdálkodó ügyfeleik eddig sem panaszkodhattak arra, hogy el lettek volna hanyagolva. Milyen változásokat vehetnek majd észre most, hogy még több gondoskodást ígérnek?
– Valóban, a szervizcsapatot folyamatosan fejlesztettük eddig is, tervszerűen bővítettük a létszámot, mert ez az alapja annak, hogy szezonban a lehető legrövidebb idő alatt odaérjünk a partnerekhez, és elégedettek legyenek velünk. Jelenleg kilenc szervizesünk van, valamint két szervizmérnökünk, én pedig vezetőként irányítom a csapatot. A szervizmérnöki viszonylag új pozíció, úgy gondoljuk, hogy ez a feladat centralizáltan jobban működik, mint a területi felosztás, így ők ebben a formában segítik a munkámat. Most maximum egy hét a konkrét reakcióidőnk, ennyi időre tudjuk vállalni például egy beüzemelés időzítését. A tavaszi időszak a legsűrűbb, ilyenkor az összes gép egyszerre indul meg, a permetezők, műtrágyaszórók, szemenkénti és gabonavetőgépek egyszerre mennek ki a földekre. Megsokszorozódik a munkánk, de igyekszünk mindenhova gyorsan odaérni. Probléma esetén az első szint a telefonos segítségnyújtás, és sokszor az is elegendőnek bizonyul.
Az üzembe helyezést élesben, a napi munkafolyamatok sorrendjében végzik el
Felülvizsgálat és forródrót
– Minden szezonkezdet előtt önök is felhívják a figyelmet a gépek előzetes felülvizsgálatára, hogy a gazdálkodókat ne érje kellemetlen meglepetés a munkavégzés során. Most ezt a check-upot is új szintre emelték az Amazone-nál.
– A szezon előtti check-up egy új, fizetős szolgáltatásunk, amelyet nem közvetlenül a tavaszi munkák előtt, hanem a holtidőkben végezzük, nyáron, illetve az október végétől december végig tartó időszakban. Ebbe tartozik például a permetezőgépek, vetőgépek beállításainak átnézése, a szoftververziók aktualizálása, frissítése és a gépkezelés folyamán felmerült kérdések megválaszolása. Ilyenkor a gyártól kapott, az adott gépre specifikált listán futunk végig, ellenőrizzük az előre meghatározott pontokat.
– Mi újság a szükséges javítással, alkatrészcserével?
– Az nincs benne, de a tervek szerint a check-up szolgálatatást megrendelők a jövőben a javítási költségből kedvezményt fognak kapni. Ez az átvizsgálás azért jó a partnereinknek, mert olyankor megállapítjuk, hogy mi van elkopva, elöregedve a gépen. Ha tudja a gazda, hogy milyen állapotban van a gépe, akkor előre tudja tervezni a karbantartást, gondot és pénzt megspórolva magának, mert biztosan egy kijavított géppel kezdhet utána neki a munkának.
Teljes állapotfelmérés a tavaszi szezon előtt
„A check-uphoz tartozik a permetezőgépek, vetőgépek beállításainak átnézése, a szoftververziók aktualizálása, frissítése és a gépkezelés folyamán felmerült kérdések megválaszolása.”
– Az azonnali segítségnyújtás érdekében pedig forródrótot hoztak létre.
– A Hotline szintén egy új szolgáltatás, és az a lényege, hogy a szervizes kollégáink az esetleges holtidejükben be tudnak jelentkezni egy központi telefonszámra, és a hívók beszélhetnek velük. Ezzel a rendszerrel mindig lesz szabad munkatárs, aki segítséget tud nyújtani, kiszállás nélkül. Így a többi kollégánk nyugodtan végezheti a feladatát, a központi vevőszolgálatról is levesz némi terhet, ezáltal még hatékonyabbá válunk.
A szoftverkezelés bemutatására bőven hagynak időt
Naprakész tudással segítik a gazdákat
– Az Amazone nagy gondot fordít munkatársai folyamatos képzésére. Miért van erre szükség, hiszen nem jelenik meg olyan gyakran egy-egy gépújdonság?
– Nincs feltétlenül mindig új gép, de mindig van valamilyen újítás, akár egy új szoftver bevezetése vagy mechanikai változtatások, amelyek miatt indokolt a folyamatos továbbképzés. A legfontosabb információszerzési lehetőségünk az éves szerviztanfolyam, ami a németországi gyárban zajlik, egy kifejezetten erre kialakított részlegen, az Active Centerben. A bemutatókat olyan szakértő kollégák tartják, akik gépcsoportokra specializáltak. Évente egyszer kerül sor egy általános szerviztanfolyamra, illetve van egy külön háromnapos tanfolyam, amelyen csak a Pantera önjáró permetezőgéppel foglalkozunk. A tanfolyamokon különféle hibákat szimulálunk, majd azok megoldási lépéseit gyakoroljuk be.
A tavaszi időszak a legsűrűbb, ilyenkor az összes gép egyszerre indul meg
„Gondot fordítunk a munkatársak folyamatos továbbképzésére: a legfontosabb információszerzési lehetőségünk az éves szerviztanfolyam, ami a németországi gyárban zajlik.”
– Már a mezőgazdaságban is teret hódított a digitalizáció, de még mindig sok gazdálkodó idegenkedik tőle. Hogyan tudják átsegíteni őket az ezzel kapcsolatos, kezdeti nehézségeken?
– A legkönnyebben úgy, hogy az üzembe helyezést élesben, a napi munkafolyamatok sorrendjében végezzük el. Egy műtrágyaszóró gépet például úgy szeretünk beüzemelni, ha azt műtrágyával feltöltve, a szántóföldön ki tudjuk közben próbálni. Ha ehhez tartozik egy GPS-es rendszer, akkor az azzal kapcsolatos tudnivalókat is ismertetjük. Tapasztalataink szerint így jobban megragadnak a teendők a felhasználókban.
– Hogyan zajlik a szervizesek tipikus napja?
– Fontosnak tartom kiemelni, hogy szorosan együttműködünk az alkatrészüzletággal, szervesen kapcsolódunk hozzá, rengetegszer előfordul, hogy segítséget kérünk egymástól. A vevőszolgálat feladata már a gép beérkezésével elkezdődik. Először alaposan átnézzük, hogy le van-e fagytalanítva, esetenként feltesszük a kerekeket, és elvégezzük azokat a szerelési munkákat, amelyek megkönnyítik az üzembe helyezést. Így több idő marad a gép- és szoftverkezelés bemutatására, begyakorlására. A mi feladatunk még a garanciaidőn belüli vagy kívüli javítás is, de ezek mellett az értékesítés munkáját is segítjük, például kiállításokon veszünk részt, így a felmerülő szervizkérdéseket személyesen, face to face tudjuk megválaszolni.
Az első gépet a kereskedő adja el, a következőket viszont a szervizes
– Február legvégén beszélgetünk, nemsokára indul a szezon. Hogyan készültek fel erre a várhatóan forgalmas, sok teendőt hozó évre?
– A terveink szerint tovább bővítjük a csapatot, és a szokásos továbbképzés sem maradt el. Éppen a múlt héten volt egy tanfolyam Németországban, ezáltal a szezon előtt frissíthettük a tudásunkat. A létszámbővülés miatt, valamint a még több információszerzés érdekében fontolóra vettük, hogy ne csak téli, hanem nyári tanfolyamunk is legyen. A téli a tavaszi gépekre van kihegyezve, a nyárit pedig a talajművelés és gabonavetés technológiájára szánhatnánk. A cél az, hogy tökéletesen felkészült szervizes munkatársak találkozzanak a gazdákkal. Nálunk nincs megkülönböztetés, minden partnerünknek ugyanazt a kiváló minőségű szervizszolgáltatást nyújtjuk.
Az Amazone Hotline telefonszáma:
Hotline beüzemelés időpontfoglalás: +36 (52) 808-393
Technikai segítségnyújtás: +36 (52) 808-007
Elérhető munkanapokon: 8.00–17.00 óra között
Szerző: AgrárUnió
Címkék: amazoneA Kverneland hivatalos márkakereskedője lett az AGROTEC ...
Kihívások és lehetőségek a növényvédelemben
Hatszáz milliós biotechnológiai beruházás valósul meg a ...
Aflatoxin szennyeződés – a Helyes Mezőgazdasági Gyakorlat ...
A leander teleltetése – minden, amit tudnod kell
Pusztított az aszály 2024-ben: a kukoricánál a legnagyobb a ...
Aszály a természetben, aszály az agráriumban
Aggodalomra adhat okot az ázsiai lódarázs felbukkanása ...
Elmarad a januári AgrárgépShow, de az AGROmashEXPO meg lesz ...
A „diómérgezés” valójában egy tremorogen mikotoxikózis