TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 79.359,96 Ft (tonna)
Napraforgómag: 181.376,88 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 74.408,92 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 65.682,57 Ft (tonna)
Repcemag: 202.545,37 Ft (tonna)
Full-fat szója: 191.256,69 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 611 Ft
Benzin ára: 600 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 406,03
USD: 376,65
CHF: 432,14
GBP: 488,14
Hirdetés
Amazone-vevőszolgálat

Amazone-vevőszolgálat

Gépesítés - 2023.04.01

Nincs megkülönböztetés, mindenki ugyanazt a kiváló minőségű szolgáltatást kapja

A tavaszi szezon előtt mindennél fontosabb, hogy a gazdák tökéletesen felkészített gépekkel kezdjenek neki a munkáknak. A német Amazone ebben segít nekik előzetes felülvizsgálattal, forródróttal, illetve a kiválóan képzett, naprakész tudással rendelkező szervizcsapattal.

Elégedett arcokat lehetett látni a német Amazone novemberi évzáró rendezvényén Debrecenben, ami nem meglepő, hiszen mind az anyavállalat, mind pedig a magyarországi képviselete óriási ugrást hajtott végre 2022-ben. Az összforgalom 22 százalékkal 655 millió euróra emelkedett, amihez a debreceni székhelyű Amazonen-Werke Kft. 6,2 milliárd forinttal járult hozzá – tudtuk meg akkor Kovács Tamás ügyvezetőtől.

Amazone-vevőszolgálatTóth Ferenc

Már most látszik, hogy a 2023-as esztendő is erősnek ígérkezik, ráadásul az Amazone tervbe vett, illetve máris bevezetett néhány olyan változtatást, amelyek által még előrébb léphetnek. A német gyártó elindította használtgép-kereskedését, illetve erőteljesen fejlesztik a szerviz- és alkatrészüzletágakat. Az évzárón is nyilvánvalóvá tették, hogy számukra a vevőszolgálat és ügyfél-elégedettség kiemelt fontosságú, így ezeken a területeken is további finomítások várhatók. Ennek kapcsán beszélgettünk február legvégén, még az idei szezon előtt Tóth Ferenccel, a magyarországi Amazone vevőszolgálat vezetőjével, aki osztja azt az ágazatban közkeletű vélekedést, hogy az első gépet a kereskedő adja el, a következőket viszont a szervizes.
 

Amazone-vevőszolgálat

ZA-V 1700-as függesztett műtrágyaszóró beüzemelése

Bővült a szervizcsapat

– A gazdálkodó ügyfeleik eddig sem panaszkodhattak arra, hogy el lettek volna hanyagolva. Milyen változásokat vehetnek majd észre most, hogy még több gondoskodást ígérnek?

– Valóban, a szervizcsapatot folyamatosan fejlesztettük eddig is, tervszerűen bővítettük a létszámot, mert ez az alapja annak, hogy szezonban a lehető legrövidebb idő alatt odaérjünk a partnerekhez, és elégedettek legyenek velünk. Jelenleg kilenc szervizesünk van, valamint két szervizmérnökünk, én pedig vezetőként irányítom a csapatot. A szervizmérnöki viszonylag új pozíció, úgy gondoljuk, hogy ez a feladat centralizáltan jobban működik, mint a területi felosztás, így ők ebben a formában segítik a munkámat. Most maximum egy hét a konkrét reakcióidőnk, ennyi időre tudjuk vállalni például egy beüzemelés időzítését. A tavaszi időszak a legsűrűbb, ilyenkor az összes gép egyszerre indul meg, a permetezők, műtrágyaszórók, szemenkénti és gabonavetőgépek egyszerre mennek ki a földekre. Megsokszorozódik a munkánk, de igyekszünk mindenhova gyorsan odaérni. Probléma esetén az első szint a telefonos segítségnyújtás, és sokszor az is elegendőnek bizonyul.

Amazone-vevőszolgálat

Az üzembe helyezést élesben, a napi munkafolyamatok sorrendjében végzik el

Felülvizsgálat és forródrót

– Minden szezonkezdet előtt önök is felhívják a figyelmet a gépek előzetes felülvizsgálatára, hogy a gazdálkodókat ne érje kellemetlen meglepetés a munkavégzés során. Most ezt a check-upot is új szintre emelték az Amazone-nál.

– A szezon előtti check-up egy új, fizetős szolgáltatásunk, amelyet nem közvetlenül a tavaszi munkák előtt, hanem a holtidőkben végezzük, nyáron, illetve az október végétől december végig tartó időszakban. Ebbe tartozik például a permetezőgépek, vetőgépek beállításainak átnézése, a szoftververziók aktualizálása, frissítése és a gépkezelés folyamán felmerült kérdések megválaszolása. Ilyenkor a gyártól kapott, az adott gépre specifikált listán futunk végig, ellenőrizzük az előre meghatározott pontokat.

– Mi újság a szükséges javítással, alkatrészcserével?

– Az nincs benne, de a tervek szerint a check-up szolgálatatást megrendelők a jövőben a javítási költségből kedvezményt fognak kapni. Ez az átvizsgálás azért jó a partnereinknek, mert olyankor megállapítjuk, hogy mi van elkopva, elöregedve a gépen. Ha tudja a gazda, hogy milyen állapotban van a gépe, akkor előre tudja tervezni a karbantartást, gondot és pénzt megspórolva magának, mert biztosan egy kijavított géppel kezdhet utána neki a munkának.

Amazone-vevőszolgálat

Teljes állapotfelmérés a tavaszi szezon előtt

„A check-uphoz tartozik a permetezőgépek, vetőgépek beállításainak átnézése, a szoftververziók aktualizálása, frissítése és a gépkezelés folyamán felmerült kérdések megválaszolása.”

– Az azonnali segítségnyújtás érdekében pedig forródrótot hoztak létre.

– A Hotline szintén egy új szolgáltatás, és az a lényege, hogy a szervizes kollégáink az esetleges holtidejükben be tudnak jelentkezni egy központi telefonszámra, és a hívók beszélhetnek velük. Ezzel a rendszerrel mindig lesz szabad munkatárs, aki segítséget tud nyújtani, kiszállás nélkül. Így a többi kollégánk nyugodtan végezheti a feladatát, a központi vevőszolgálatról is levesz némi terhet, ezáltal még hatékonyabbá válunk.

Amazone-vevőszolgálat

A szoftverkezelés bemutatására bőven hagynak időt

Naprakész tudással segítik a gazdákat

– Az Amazone nagy gondot fordít munkatársai folyamatos képzésére. Miért van erre szükség, hiszen nem jelenik meg olyan gyakran egy-egy gépújdonság?

– Nincs feltétlenül mindig új gép, de mindig van valamilyen újítás, akár egy új szoftver bevezetése vagy mechanikai változtatások, amelyek miatt indokolt a folyamatos továbbképzés. A legfontosabb információszerzési lehetőségünk az éves szerviztanfolyam, ami a németországi gyárban zajlik, egy kifejezetten erre kialakított részlegen, az Active Centerben. A bemutatókat olyan szakértő kollégák tartják, akik gépcsoportokra specializáltak. Évente egyszer kerül sor egy általános szerviztanfolyamra, illetve van egy külön háromnapos tanfolyam, amelyen csak a Pantera önjáró permetezőgéppel foglalkozunk. A tanfolyamokon különféle hibákat szimulálunk, majd azok megoldási lépéseit gyakoroljuk be.

Amazone-vevőszolgálat

A tavaszi időszak a legsűrűbb, ilyenkor az összes gép egyszerre indul meg

„Gondot fordítunk a munkatársak folyamatos továbbképzésére: a legfontosabb információszerzési lehetőségünk az éves szerviztanfolyam, ami a németországi gyárban zajlik.”

– Már a mezőgazdaságban is teret hódított a digitalizáció, de még mindig sok gazdálkodó idegenkedik tőle. Hogyan tudják átsegíteni őket az ezzel kapcsolatos, kezdeti nehézségeken?

– A legkönnyebben úgy, hogy az üzembe helyezést élesben, a napi munkafolyamatok sorrendjében végezzük el. Egy műtrágyaszóró gépet például úgy szeretünk beüzemelni, ha azt műtrágyával feltöltve, a szántóföldön ki tudjuk közben próbálni. Ha ehhez tartozik egy GPS-es rendszer, akkor az azzal kapcsolatos tudnivalókat is ismertetjük. Tapasztalataink szerint így jobban megragadnak a teendők a felhasználókban.

– Hogyan zajlik a szervizesek tipikus napja?

– Fontosnak tartom kiemelni, hogy szorosan együttműködünk az alkatrészüzletággal, szervesen kapcsolódunk hozzá, rengetegszer előfordul, hogy segítséget kérünk egymástól. A vevőszolgálat feladata már a gép beérkezésével elkezdődik. Először alaposan átnézzük, hogy le van-e fagytalanítva, esetenként feltesszük a kerekeket, és elvégezzük azokat a szerelési munkákat, amelyek megkönnyítik az üzembe helyezést. Így több idő marad a gép- és szoftverkezelés bemutatására, begyakorlására. A mi feladatunk még a garanciaidőn belüli vagy kívüli javítás is, de ezek mellett az értékesítés munkáját is segítjük, például kiállításokon veszünk részt, így a felmerülő szervizkérdéseket személyesen, face to face tudjuk megválaszolni.

Amazone-vevőszolgálat

Az első gépet a kereskedő adja el, a következőket viszont a szervizes

– Február legvégén beszélgetünk, nemsokára indul a szezon. Hogyan készültek fel erre a várhatóan forgalmas, sok teendőt hozó évre?

– A terveink szerint tovább bővítjük a csapatot, és a szokásos továbbképzés sem maradt el. Éppen a múlt héten volt egy tanfolyam Németországban, ezáltal a szezon előtt frissíthettük a tudásunkat. A létszámbővülés miatt, valamint a még több információszerzés érdekében fontolóra vettük, hogy ne csak téli, hanem nyári tanfolyamunk is legyen. A téli a tavaszi gépekre van kihegyezve, a nyárit pedig a talajművelés és gabonavetés technológiájára szánhatnánk. A cél az, hogy tökéletesen felkészült szervizes munkatársak találkozzanak a gazdákkal. Nálunk nincs megkülönböztetés, minden partnerünknek ugyanazt a kiváló minőségű szervizszolgáltatást nyújtjuk.

Az Amazone Hotline telefonszáma:

Hotline beüzemelés időpontfoglalás: +36 (52) 808-393

Technikai segítségnyújtás: +36 (52) 808-007

Elérhető munkanapokon: 8.00–17.00 óra között






Szerző: AgrárUnió

Címkék: amazone
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Új partnerekkel erősít a Kverneland Group

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy három új forgalmazási szerződést írt alá magyar ...