TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 74.375,77 Ft (tonna)
Napraforgómag: 165.901,37 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 75.763,58 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 66.244,54 Ft (tonna)
Repcemag: 179.997,45 Ft (tonna)
Full-fat szója: 201.651,77 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 601 Ft
Benzin ára: 590 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 400,23000
USD: 366,08000
CHF: 425,43000
GBP: 478,61000
Hirdetés
Szóráskép

Szóráskép

Permetezéstechnika - 2022.04.13

Újdonságok a permetezőgépek világából

Vontatott permetezőgépek helyett az önjárókra koncentrál a Fendt

A német Fendt sokaknak okozott nagy meglepetést azzal a bejelentéssel, hogy 2022 második negyedévétől megszünteti a Rogator 300 vontatott permetezőgépek gyártását. 
A szintén az AGCO csoporthoz tartozó Challenger márkától 
5 éve átvett gépek szerviz- és alkatrészellátása természetesen ezután is zökkenőmentes lesz. A döntés jól illeszkedik abba a trendbe, hogy a mezőgépgyártók az egyre szigorúbb vegyszerhasználati és környezetvédelmi előírások miatt inkább a gyomirtás mechanikai megoldásai felé fordulnak.

fendt

A Fendt Farmer First („A gazda az első”) stratégiája arra irányul, hogy minden piacon az ottani termelők számára legalkalmasabb eszközöket kínálják, a szigorú szabályozásokat hozó Európából ezért vonják ki a vontatott Rogator 300-asokat

A Fendt ugyanakkor a Rogator 600 önjáró permetezőgépek gyártását és forgalmazását tovább folytatja. A Rogator 300-ast annak idején Európában fejlesztették és tesztelték, vagyis kifejezetten az öreg kontinens piacára szánták, bár 2015-ben még a Challenger sárga színében mutatkozott be. Mivel az AGCO két évvel később elkezdte kivezetni Európából és a Közel-Keletről az amerikai márkát, a vontatott permetező így kapta meg a Fendt zöld festését. Az első „új” Rogator 300-as a 2017-es hannoveri Agritechnica szakkiállításon debütált, gyártási helyük a kelet-németországi Hohenmölsenben lévő üzem.

Nyilván valamiféle presztízsveszteséget jelent, hogy a Fendt­nek csupán fél évtized elteltével ki kell vezetnie a terméket a piacról, de ezzel a döntésével nincs egyedül. A szintén német Lemken 2020 végén szüntette be a hagyományos szántóföldi permetezőgépek gyártását, hogy helyette inkább a korábban felvásárolt holland Steketee vállalat mechanikai gyomirtást végző, környezetbarát termékeinek fejlesztésére koncentrálhasson. A Fendt egyébként az említett 300-as és 600-as permetezőgépek mellett bizonyos piacokon az önjáró Rogator 900-ast is árusítja, amelyek értékesítése változatlanul folyik tovább. A német gyártó nemrég meghirdetett Farmer First („A gazda az első”) mottójú stratégiája arra irányul, hogy minden piacon az ottani termelők számára legalkalmasabb eszközöket kínálják, a szigorú szabályozásokat hozó Európából tehát ezért vonják ki a Rogator 300-asokat.

„A jövőben inkább az önjáró gépekre fókuszálunk, továbbfejlesztjük őket azzal a szándékkal, hogy még alkalmasabbak legyenek a hatékony és fenntartható növénytermesztés céljára” – emelte ki Christoph Gröblinghoff, az AGCO/Fendt igazgatótanácsának elnöke..

Egyre több permetezőgépen jelennek meg a Poluzzi járószerkezetek

A traktorokon, gabonakombájnokon és más betakarítógépeken egyre népszerűbb gumihevederes járószerkezeteinek palettáját a permetezőgépekre is kiterjeszti az olasz Poluzzi. Ennek a megoldásnak egyértelmű előnye a talajtaposás – és ezzel a káros talajtömörödés – csökkentése, nem véletlen tehát, hogy egyre elterjedtebb a nagy tömegű mezőgazdasági gépeken.

poluzzi

A Poluzzi gumihevederes járószerkezeteinek egyértelmű előnye a talajtaposás – és ezzel a káros talajtömörödés – csökkentése.

A vicolungói (észak-olaszországi) székhelyű Poluzzi Track System Engineering 2020-ban mutatta be az Anacon hevederes rendszert, amelyet kifejezetten a John Deere önjáró permetezőkhöz fejlesztett ki. Ennek íves kapaszkodóbordáit úgy alakították ki, hogy nagy stabilitást biztosítsanak, hatékony legyen az öntisztulásuk, és a közúti vonulás, illetve a permetező gyakori, hirtelen irányváltoztatása esetén se következzen be túlzott kopás.

Az elmúlt bő egy évben az olasz gyártó 12 szettet készített a John Deere R4030-as gépekhez, emellett a Dammann és a Berthoud részére is fejlesztett hevederes rendszereket. 
A napokban pedig a szintén olasz Grim márka 3500-as, csillogó fekete festésű önjáró permetezőgépét látták el 40 cm széles gumihevederekkel. A négy járószerkezet felszerelése két embernek összesen 2 órájába kerül, tehát viszonylag egyszerű műveletről van szó. A gép maximális haladási sebessége 30 km/h lehet.

A Milánó és Torino között félúton lévő gyárban 1975-ben kezdte meg a mezőgépek javítását a Poluzzi család. 1999-től már lánctalpakat is előállítanak, amelyeket például a rizskombájnok is szívesen használnak, 2006-ban pedig megjelentek a kínálatban az Ultron gumihevederes járószerkezetek. A permetezőgépeken Olaszország mellett Németországban, Svájcban és Bulgáriában használja ezeket a legtöbb gazda. A Poluzzi a hajtókerekeket, a futógörgőket és más részegységeket maga állítja elő, a gumihevedereket pedig egyek között a Bridgestone és a Soucy szállítja.

Felfrissült a Hardi Alpha Evo önjáró permetező

Ráncfelvarráson esett át a dán Hardi önjáró permetezőgépe. Az Alpha Evo III immár nagyobb területteljesítménnyel és megbízhatósággal, valamint jobb vezetési komforttal rendelkezik, már csak abból adódóan is, hogy az átalakítások javítottak a kezelő munkaterületre való rálátásán is. A változások a külsőn is észrevehetők, a módosított motorburkolat, a LED-lámpák (a teljes permetezőgépen) és a szürkére festett keréktárcsák mind a felfrissített dizájn részei.

hardi

Az önjáró permetezőgép nagyobb területteljesítménnyel és megbízhatósággal, valamint jobb vezetési komforttal rendelkezik, és az átalakítások javítottak a kezelő munkaterületre való rálátásán is.

Megújult a kezelőtér is, oldalt egy szürke burkolat rejti a könnyen hozzáférhető, logikusan elrendezett kezelőszerveket. A motor fordulatszáma távolról vezérelhető, és a külső szivattyút is be lehet indítani távolról. A TurboFiller vegyszerbekeverő immár hidraulikus mozgatású lett, vagyis a kezelő még kényelmesebben dolgozhat vele. Mivel magasabbra emelkedik, mint a korábbi modelleken, kisebb a kockázata a berendezés és a növényzet károsodásának. A sárvédőket ugyanakkor kissé lejjebb engedték, és követik a kerekek mozgását, így már kevesebb szennyeződés esetén is hatékonyan tisztítanak, illetve megakadályozzák, hogy a sár felcsapódjon a gépre. A külső mosáshoz használt tömlő oldalról immár hátulra került, ami szintén kényelmesebb megoldás.

Ami az Alpha Evo III belsejét illeti, természetesen ott is számos jelentős frissítéssel találkozhatunk. A kabinban rögtön feltűnik az új lábpedál, ez a joystickkal együtt lehetőséget biztosít arra, hogy a gép csak a lábpedállal vagy csak a joystickkal haladjon, vagy a kettő kombinációjával. Ezzel párhuzamosan a Hardi megszabadult az egyik kijelzőtől, ami értelemszerűen egyszerűbbé tette az eligazodást a menüben. Az univerzális terminál eltűnt, és maradt a Topcon, amelyről a nyomtávtól kezdődően minden paraméter állítható, akár menet közben is. Egy praktikus gomb segítségével a korlát behajtható, ezáltal nagyobb sebességgel lehet közúton haladni.

Az Alpha Evo III 4200 és 5100 literes tartállyal, valamint 24-től 39 méterig terjedő szórókeret-szélességgel érhető el. Az önjáró permetezőgép természetesen TIER IV Stvage 5 emissziós szintű motorral van felszerelve, vagyis megfelel a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeknek.

 




Szerző: AgrárUnió

Címkék: permetezőgép, Fendt, gumihevederes járószerkezet, Hardi, járószerkezet, Fendt Farmer First, Poluzzi, gumihevederes, Hardi Alpha Evo
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

KRONE GX 360 PLUS – a kompakt univerzális szállítókocsi

Az új, kompakt, univerzális GX 360 PLUS szállítókocsi, amely 36 m3 hasznos térfogattal rendelkezik, rendkívül ...