internetes fizetések

Hogyan változnak januártól az internetes fizetések?

Az elmúlt hónapok során már több hazai bank ügyfele is megismerhetette az erős ügyfél-hitelesítést vagy kétfaktoros azonosítást, amelynek célja, hogy hogy csökkenjen a kártyás vásárlásokkal történő visszaélés és egyértelmű legyen, hogy az adott tranzakciót valóban a kártyabirtokos indította. 2021. január elsejétől ezt a módszert valamennyi hazai pénzintézetnek be kell vezetnie.

Az erős ügyfél-hitelesítés egy olyan biztonsági háló, amelynek során az internetes vásárláskor nem elég csak a bankkártyánk adatait megadni, hanem azt a kódot is meg kell adnunk a fizetési felületen, ami SMS-ben a mobiltelefonunkra érkezett. A bankok egy részénél nem egy kódot kapunk, hanem a telefonunkra telepített netbanki applikáción keresztül kell igazolnunk magunkat a felhasználónév/jelszó párosunkkal, illetve PIN-kóddal vagy biometrikus adatokkal (ujjlenyomat, retina).

Az erős ügyfél-hitelesítést az Európai Unió előírásai szerint az EU-n belüli hitelintézettel szerződött internetes kereskedőknek és szolgáltatóknak lesz kötelező alkalmazniuk a bankkártyás vásárlásoknál 2021. január elsejétől. EU-s webshopoknál tehát ez minden esetben elő fog fordulni, az Európai Unión kívüli, például az amerikai vagy kínai webshopok üzemeltetőinek azonban egyelőre nem lesz kötelező a kétfaktoros azonosítás biztosítása.

Tags: online, internet, internetes fizetések

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom