TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 67.768,08 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 61.464,14 Ft (tonna)
Napraforgómag: 126.616,67 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 53.939,78 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 50.883,02 Ft (tonna)
Repcemag: 162.255,39 Ft (tonna)
Full-fat szója: 200.238,99 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 604 Ft
Benzin ára: 577 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 380,17
USD: 348,84
CHF: 399,18
GBP: 441,91
Hirdetés
Dühös olasz bika: 
a Lamborghini

Dühös olasz bika: 
a Lamborghini

Traktorok - 2015.05.30

Az elegáns és méregdrága sportkocsijairól ismert Lamborghini márka az olcsó és megbízható traktoraival alapozta meg hírnevét. Az 1948 óta termelő gépgyár bő négy évtizede a Same Deutz-Fahr Group tulajdonába került, ám szárnyalását az olasz-német vállalatcsoporton belül is tovább folytatja. Idehaza is egyre népszerűbb, a 2008-ban kizárólagos magyarországi forgalmazóvá vált Auditker Kft. elsősorban a zöldség- és gyümölcstermesztők, valamint a szőlőültetvényes gazdálkodók körében ér el vele nagy sikereket.


A Lamborghini traktorokat hiba lenne csupán kertészeti gépekként elkönyvelni, hiszen a szántóföldeken és az állattenyésztésben is remekül megállják a helyüket. Nálunk ugyan a kisebb teljesítménykategóriába tartozókat keresik a legtöbben, de az SDF Group már olyan „bölényeket” is gyárt a patinás olasz márka logója alatt, mint a 6 hengeres, bő 6 literes, 
193 LE-s Deutz motorral felszerelt Spark típus. Néhány esztendeje Lamborghiniket használtak mentőtraktorként a Hungaro-ring Forma–1-es futamain, ami szintén nagy elismerésnek számít.

Dühös olasz bika: 
a Lamborghini

 Ferruccio Lamborghini a traktoreladásokból származó pénzét autógyártásra fordította


A cégalapító Ferruccio Lamborghini szülei a földjükből élő parasztok voltak, akik a fiukat is arra biztatták, hogy a mezőgazdaság révén próbáljon boldogulni. 
A fiatalember imádott motorokat, autókat és különféle munkagépeket bütykölgetni, s a II. világháború után támadt az az ötlete, hogy traktorokat készít a hátrahagyott katonai járművek roncsaiból. Az első erőgépet még az édesapjának építette, majd nem sokkal később megindult a tömeggyártás. A Carioca, illetve L33-as típusneveket viselő (Morris motorral felszerelt) traktorokat az ötvenes években újabb és újabb járművek követték, s a Lamborghini rövidesen Olaszország egyik legsikeresebb gépgyártójává lépett elő. 1962-ben a négykerék hajtású 2R DT révén nyerték el a gazdálkodók rokonszenvét, 1966-ban pedig ők dobták piacra az első szinkronváltós traktort, ami szintén forradalmi újításnak számított akkoriban. Ráadásul a gépüzemeltetési költségek is alacsonyak voltak, s ez újabb jó pontot jelentett a földművelők körében. Az 1970-es évek elején a világgazdaságot megrendítő olajválság a Lamborghinit is nehéz helyzetbe hozta, ezért a tulajdonos előbb a traktor-, majd a sportkocsigyárától is megvált. 
A mezőgazdasági gépeket ma már a Same Deutz-Fahr Group készíti, míg az autók a Volkswagen csoport termékpalettáját színesítik.
Ferruccio Lamborghini a traktorgyártásból hatalmas vagyonra tett szert. A pénzét egyebek mellett drága kocsikra költötte, ám rendkívül bosszantotta, hogy Ferrarijának kuplungja olyan gyakran tönkremegy. Amikor ezt szóvá tette Enzo Ferrarinak, az dölyfösen csak ennyit válaszolt neki: „Nem az autóban, hanem a sofőrben van a hiba!” Lamborghini ekkor határozta el, hogy maga is sportkocsikat fog építeni, és 1963-ban megalapította az Automobili Lamborghinit.

LamborghiniA Nitro család egyik tagja tavaly az év traktora lett

A járművei azért viselnek dühös bikát ábrázoló emblémát, mert a tulajdonos a bika jegyében született, illetve imádta a véres bikaviadalokat. 
Az olasz cég az évtizedek során számtalan népszerű traktort készített, s 1973-ban az előállított darabszám már elérte az évi 
5 ezret. 1980-ra a termelést és értékesítést megduplázták, s a Lamborghini Trattori ma a harmadik legnagyobb gyártónak számít „csizmaországban”. Világszerte elismertek a termékei, a középkategóriás Lamborghini Nitro 130 VRT például 2014-ben elnyerte Az év traktora címet a dizájn kategóriában, amelyben nagy szerepe volt a Giugiaro tervezőstúdió által megálmodott modern, elegáns és „dögös” formának is. A hazai internetes fórumokon megbízható és kedvező fogyasztású traktorokként jellemzett Lamborghini-család legújabb tagja a közkedvelt R3-as modellt váltó Strike.
A magyar közönség előtt az idei AGROmashEXPO szakkiállításon bemutatkozó erőgép magasabb nyomatékú, de alacsonyabb zajszinttel és vibrációval bíró, üzemanyag-takarékos, 4 hengeres FarMotion motorral felszerelt, amely 88–109 LE leadására képes. Hazai forgalmazója, az 1994-ben alapított Auditker Kft. 2013-ban átvehette az év legjobb kelet-közép-európai Lamborghini-traktor-importőrnek járó díjat.

Dühös olasz bika: 
a LamborghiniErő és szépség: az R7-es szériába tartoznak a márka csúcsteljesítményű traktorai




Szerző: AgrárUnió ©

Címkék:
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Fontos kihívások várnak a növényorvosokra

Az élelmiszerlánc biztonságát a gyökerétől, tehát a növényvédelemtől kell garantálni, ezért a növényorvosok, ...