TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 66.533,52 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 60.309,76 Ft (tonna)
Napraforgómag: 125.139,53 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 57.843,07 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 52.570,69 Ft (tonna)
Repcemag: 160.516,26 Ft (tonna)
Full-fat szója: 202.220,99 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 598 Ft
Benzin ára: 577 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 380,77000
USD: 353,22000
CHF: 404,42000
GBP: 444,53000
Hirdetés
51 km/h: „pénzbehajtás” vagy a biztonság növelése a cél?

51 km/h: „pénzbehajtás” vagy a biztonság növelése a cél?

Hírek - 2023.05.13

Nagy vihart kavart nemrég a magyar autós társadalomban, hogy változott a gyorshajtók bírságolása. Tényleg elérkezett a zéró tolerancia ideje, és már 51 km/h-ért is keményen fizetnünk kell?

Idén május 1-jétől a rendőrök szigorúbban veszik azt, ha valaki átlépi a megadott sebességhatárt. És igen, az is előfordulhat, hogy ha valakit lakott területen 51 km/h haladási sebességgel mérnek be, akkor máris röppen a büntetés.

„Korábban az volt a gyakorlat, hogy 100 km/h-s sebességig 3 km/h-s toleranciával dolgoztak a rendőrök. 100 km/h sebesség felett 3 százalékos eltérés még belefért. Mostantól viszont amit kijelez a traffipax, azt fogják figyelembe venni”

– olvasható a Kékvillogó.hu oldalon. Óberling József ezredes, rendőrségi főtanácsos mindezt szintén megerősítette, hozzátéve, hogy a kismértékű sebességtúllépések vizsgálata szabálysértési eljárásban történik, függetlenül attól, hogy a rendőrök megállították-e az adott jármű vezetőjét vagy sem.



Néhányan felvetették, hogy a régi autók sebességmérője pontatlan, ám erre az ezredes úgy reagált, hogy az autógyártók a sebességmérő berendezéseket úgy készítik, hogy azok vagy pontos értéket mutassanak, vagy a valósnál valamivel többet. A rendőröktől pedig senki nem várhatja el, hogy tolerálja, ha nem megfelelő értéket mutat a kocsija sebességmérő berendezése.

A gyorshajtás ellenőrzésének indokolatlan szigorításától a rendőrség csupán nagyobb bevételt remélhet, más eredményt nem nagyon – írta meg blogjában a szókimondásáról híres ügyvéd, Magyar György. Adatai szerint a személyi sérüléssel járó balesetek okainak mindössze 2 százaléka vezethető vissza a megengedett legnagyobb sebesség túllépésére, vagyis a közlekedés biztonsága nem fog ettől jelentősen javulni.

„Az ügy műszaki jellegű kérdéseket is felvet, hiszen olyan műszer nincs, amelynek a mérési pontossága minden körülmények között 100 százalékos lenne. A mérésügyi hatóságok nyilvánosan hozzáférhető jegyzőkönyvei szerint a legjobb készülékek is tévednek ± 1 km/órát, illetve nagyobb tempónál ± 1 százalékot”

– mutatott rá egy gyenge pontra az ügyvéd. A várható büntetésekről is szót ejtett:

„A gyorshajtást kétféle szabály alapján büntethetik. Aki például lakott területen 52-vel megy, az a közlekedési szabályok kisebb súlyú megsértését jelenti, ami a szabálysértési törvény szerint 5 ezertől 150 ezer forintig terjedő bírsággal sújtható. De reménykedjünk benne, hogy a rendőrök kellően mérlegelik az egyes eseteket, és ha maradunk az 52-nél, azt legfeljebb figyelmeztetéssel szankcionálják, mert megtehetik.”

(Fotó: Sabine/Pixabay)



Címkék: gyorshajtás, büntetés, magyarország, rendőrség, traffipax, zéró tolerancia, ügyvéd, biztonság
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Nedvességmegőrzés, talajépítés és sikeres szántóföldi ...

A talajművelésre dobott „atombomba” margójára. Ki mint vet, úgy arat – a közmondást ki ...